Așa cum bine știi, prima impresie contează enorm, iar acest principiu nu se aplică doar în cazul oamenilor, ci și al materialelor scrise. De câte ori nu ți s-a întâmplat să citești un articol doar pentru că titlul te intriga? Sau, similar, câte știri nu ți-au atras atenția datorită formulării?
Dacă ai un blog sau un site, îți dorești cu siguranță ca acesta să fie cât mai citit. Totuși, contrar așteptărilor tale, foarte mulți vizitatori se rezumă la a parcurge doar titlul. 80% dintre cei care accesează un blog tind să își mute atenția în altă parte odată ce citesc începutul unui articol, fără a mai fi interesați de conținut. Ceea ce, să recunoaștem, este foarte neplăcut pentru autorul ce se străduiește să compună postări interesante și originale.
Diferența dintre un titlu bun și unul excelent poate influența considerabil numărul de cititori, acesta putând să crească în mod uimitor, chiar și cu 500%! Titlul excelent este cel care atrage cititorii - atenție, fără a-i dezinforma - și exprimă pe scurt tema articolului, stabilind totodată tonalitatea acestuia. În plus, titlurile care au între 6 și 14 cuvinte atrag cel mai mare și mai consistent trafic, în timp ce titlurile care au minim 8 cuvinte au un click-through rate cu 21% mai bun.
Prin urmare, ca să nu îți pierzi 80% din publicul țintă, încearcă să lași cititorul să înțeleagă încă din titlu cu ce îl va ajuta articolul tău și ce îi va aduce în plus față de informațiile pe care le are deja. Iată 13 variante de titluri care atrag atenția și îți aduc o audiență mai mare:
1. Exprimări de genul “Cel mai bun/Cea mai bună….”
Cititorii tăi nu vor să știe neapărat care este una dintre modalitățile de a câștiga rapid clienți. Cu siguranță s-au documentat destul pe tema asta. Pe de altă parte, dacă le oferi cea mai bună modalitate de a câștiga rapid clienți, perspectiva se schimbă și interesul crește. În plus, articolul devine și mai valoros din punct de vedere SEO.
2. Idei care fac viața “mai ușoară”
Nu-i așa că iubești lucrurile care-ți ușurează viața, cum ar fi acest articol, din care înveți cum să scrii mai simplu titlurile perfecte pentru articolele tale? Ei bine, pe același principiu vor aprecia și cititorii acele titluri ce conțin sintagma “cel mai ușor”. De exemplu, un titlu precum “Cea mai ușoară modalitate de a face o strategie de marketing” promite că va simplifica munca persoanei care citește articolul. Impactul este garantat.
3. “Cel mai rapid mod de a”
Trăim într-o societate în care totul se întâmplă în viteză, iar oamenii nu mai vor servicii și produse care le aduc rezultate în timp. Lucrurile trebuie să evolueze rapid, iar soluțiile să poată fi implementate cât ai bate din palme. Un titlu care promite rezolvări iuți, cum ar fi “cea mai rapidă modalitate de a obține feedback-ul clienților”, va face articolul mult mai atractiv.
4. Titluri care se adresează personal - “de ce ar trebui să”
Oamenii nu vor să le spui ce să facă, de aceea publicitatea clasică, în care copywriterii scriau îndemnuri de genul “Folosește detergentul X”, nu mai are același efect pe care îl avea pe vremuri. Dacă te pui în pielea cititorului și pare că îi dai un sfat pe care și tu l-ai urma în locul lui, în loc să îl tratezi cu condescendență, acesta va fi mult mai interesat de ce ai de zis. De exemplu, un titlu bun pentru exemplul de mai sus ar fi “De ce ar trebui să iei și tu în calcul schimbarea detergentului.”
👉 Cum te ajută HubSpot să aliniezi procesele dintre marketing & vânzări
5. Titluri sincere și deschise - “cum am reușit noi să…”
În zilele noastre se apreciază tot mai mult onestitatea și transparența, iar secretomania unei companii nu face decât să îndepărteze brandul respectiv de publicul țintă. De aceea, tot mai mulți oameni de afaceri tind să își lase clienții să vadă ce se întâmplă în spatele ușilor închise, împărtășindu-și experiența prin formulări de genul: “Cum am investit în dezvoltarea angajaților noștri -studiu de caz” sau “De ce preferăm să ne promovăm angajații existenți”.
6. “Așa spun cercetătorii englezi”
Poate suna ca o glumă, dar e cât se poate de adevărat: dacă o persoană îți spune că apa de ploaie este benefică pentru păr, o să ridici din umeri și o să uiți repede informația. Dacă știința descoperă și atestă că aceeași apă de ploaie îți întărește părul, lucrurile se schimbă. Prin urmare, e bine ca dacă articolul tău conține informații dovedite științific să amintești asta și în titlu: “Studiile arată că un titlu bun poate crește numărul de cititori cu 500%”. Atenție: nu folosi această abordare când nu ai date reale care să ateste ceea ce declari, pentru că riști să induci în eroare cititorii și să îți pierzi credibilitatea.
7. Titluri care prezintă un model de urmat - “de ce scria Hemingway dimineața”
Toți avem idoli sau măcar persoane pentru care simțim admirație, iar acest aspect se observă în momentul în care decidem să acționăm într-un mod similar acestora. Cum folosești puterea exemplului personal în titlul articolului? Simplu: documentează-te și află ce personalitate respectată ar avea un cuvânt de spus în domeniu. “Einstein își urma intuiția, află de ce merită să o faci și tu” te invită să descoperi mai multe despre articol față de “La ce folosește să îți urmezi intuiția”.
8. “Din experiența mea…”
Nu există om care să nu fi trecut în viață prin tot soiul de situații ce ar putea inspira nu doar articole, ci și adevărate cărți. Atunci când vrei să îți iasă ceva cât mai bine, te ajută să te documentezi din experiența altora, așa că titluri precum “Cum am gafat prima oară la un interviu și ce am învățat din asta” se pot dovedi foarte interesante și-l pot atrage ușor pe cititor prin doza de realism și autenticitate.
9. Liste, liste și iar liste
Oamenii sunt fascinați de liste și devin mult mai interesați de un articol care le conține. Folosește un titlu de genul “10 idei de conținut pentru un blogger începător”, iar lumea se va înghesui să citească. Aruncă o privire la titlul articolului pe care tocmai îl citești. Ce zici, nu-i așa că te-a atras și te-a făcut să vrei să afli mai multe?
👉 17 Tehnici utile de e-mail marketing - cum te asiguri că obții cele mai bune rezultate
10. Titluri care te învață cum să eviți gafele
Nimănui nu-i face plăcere să greșească - de altfel, dorința de acceptare este una dintre cele mai intense nevoi umane, așa că mizează pe asta și fă-ți cititorul să înțeleagă că dacă îți parcurge articolul va dobândi cunoștințe sau abilități care-l vor feri de ridicol. Poți pune titluri de genul: “Cum eviți să susții o prezentare ca un începător.”
11. Titluri care te ajută să înveți lucruri noi
💡 Știai că 17% dintre titlurile de articole sunt titluri de tipul ”How-to”?
Multe persoane navighează pe internet din dorința de a învăța lucruri care să le ajute în carieră sau în viața personală. Mizează pe dorința de cunoaștere, folosind un titlu precum “Tot ce trebuie să știi pentru a putea crea un blog de succes.”
12. Comparații cu competiția
Nu spune nimeni să dedici un articol laudei de sine și nici să îți pui competitorii la pământ - a face asta este total neproductiv și lipsit de principii. Totuși, te poți lansa în comparații care să îți evidențieze punctele forte în fața competiției (pe care nu o vei numi direct) și să îți aducă totodată și trafic organic chiar din fanii celor cu care concurezi. Uite un exemplu: “Mobila de bucătărie din lemn sau mobila de bucătărie din plastic - care e mai bună?”
Află mai multe despre:
👉 Zoho vs HubSpot
👉 Salesforce vs HubSpot
👉 ActiveCampaign vs HubSpot
13. Clickbait - atenție la conținut
Sunt tot mai populare în zilele noastre, iar multe site-uri de știri nici nu își imaginează viața fără ele. E vorba de acele titluri care oferă o doză de senzațional și aruncă o momeală extrem de greu de refuzat, făcându-i pe cititori să caute cu tot prețul răspunsul. Ai grijă ca în cazul în care folosești și tu clickbait-ul în titlu să pui și în articol informații interesante - în caz contrar, cititorii se vor simți iritați și te vor evita pe viitor.
"Am avut - și încă am, de fapt - două bloguri personale. Recunosc că până să intru în lumea marketingului și a conținutului online, nu puneam accent pe titlurile articolelor, deși mă așteptam să fie cât mai citite. În ziua de astăzi realizez impactul pe care un titlu bun îl poate avea pentru un material: de la un articol jurnalistic, o povestire sau un conținut de tip SEO, până la o broșură sau un e-book. La fel cum prima impresie contează în rândul oamenilor, titlul contează enorm în cazul articolelor, el fiind cel care atrage la prima vedere cititorul. Un articol bun cu un titlu banal sau neinspirat poate trece neobservat - și ar fi mare păcat să se întâmple asta!" - Adina Popescu - Content Marketer