Thinking woman in glasses looking up with light idea bulb above head isolated on gray wall background

Cum optimizezi bugetul de marketing prin HubSpot

Publicat de: Adina Popescu

8 Mar 2024

În contextul economic actual, tot mai multe companii caută metode prin care să își optimizeze cheltuielile. Departamentele de marketing nu fac excepție, însă nu trebuie să uităm un aspect important: atunci când vrem să optimizăm bugetul, este necesar să facem asta fără a afecta dezvoltarea companiei, vizibilitatea brandului și experiența clientului. Iar echipele de marketing și vânzări sunt din acest punct de vedere esențiale pentru atragerea leadurilor și transformarea lor în clienți.

Utilizarea platformei HubSpot poate fi o soluție prin care crești impactul campaniilor de marketing și gestionezi în mod inteligent resursele financiare, așa cum vei descoperi în continuare.

Centralizezi informațiile clienților și acțiunile echipelor de marketing și vânzări

Pentru a gestiona cât mai eficient campaniile de marketing, este important să ai acces în timp real la informații despre leaduri și evoluția acestora. Prin integrarea tuturor canalelor de comunicare și colectarea datelor relevante, HubSpot oferă o imagine de ansamblu asupra interacțiunilor cu clienții. Poți vizualiza emailurile trimise și performanța acestora, interacțiunile de pe website, activitatea din social media și multe altele - totul într-un singur loc.

Centralizarea datelor îți permite să evaluezi eficacitatea fiecărui canal de marketing și a fiecărei acțiuni. Astfel, poți identifica canalele care generează cel mai mare impact, pentru a decide cum aloci bugetul. Prin HubSpot, poți urmări parcursul clienților de la prima interacțiune până la conversie. Acest nivel de transparență în ceea ce privește comportamentul clienților îți permite să ajustezi strategiile de marketing: de exemplu, dacă observi că anumite campanii au un impact mai mic decât altele, poți realoca bugetul către canalele care au mai mult succes în generarea leadurilor calificate. Astfel, poți să optimizezei campaniile în timp real și să eviți acțiunile ineficiente, care irosesc resurse, fără a-ți genera rezultatele dorite.

O centralizare eficientă a datelor nu doar optimizează bugetul, ci și simplifică procesele operaționale. Echipa ta poate accesa rapid și ușor informațiile relevante, eliminând riscul de a lua decizii bazate pe date incomplete sau eronate. Iar HubSpot nu centralizează doar datele și acțiunile departamentului de marketing, ci și pe cele ale departamentului de vânzări, ceea ce permite o mai bună comunicare între cele două echipe. Prin intermediul unei platforme CRM ca HubSpot, leadul ajunge în mod natural în punctul în care poate fi ofertat, iar fiecare echipă poate urmări progresul. 

Automatizezi procesele de marketing

Automatizarea proceselor interne reprezintă o soluție pentru optimizarea bugetului, iar HubSpot furnizează instrumentele de care ai nevoie în acest sens. Folosind o astfel de platformă, echipa de marketing poate economisi timp prețios, eliminând sarcinile manuale repetitive. De exemplu, HubSpot permite crearea și programarea campaniilor automate de email, oferindu-ți totodată posibilitatea de a configura workflowuri ce răspund automat la anumite acțiuni ale utilizatorilor sau se activează în funcție de interacțiunile acestora cu conținutul. Postările de social media pot fi și ele programate din HubSpot, eliminând necesitatea de a intra zilnic pe fiecare platformă pentru a posta.

Procesul de identificare a leadurilor calificate este de asemenea automatizat prin funcționalitatea de lead scoring a HubSpot. Tot ce ai de făcut este să stabilești o serie de criterii specifice, cum ar fi vizualizarea anumitor pagini ale site-ului sau deschiderea anumitor emailuri, iar HubSpot atribuie automat un punctaj leadurilor, pentru ca echipa ta să se poată concentra pe prospecții cu cel mai mare potențial. Leadurile pot avansa astfel prin pipeline-ul de vânzare, ajungând la echipele de sales atunci când sunt calificate pentru conversie.

lnkd-1 (2)

Analizezi performanța campaniilor

Atunci când înțelegi modul în care campaniile tale generează rezultate, poți lua decizii mai informate și eficiente, inclusiv în ceea ce privește alocarea bugetului. Poți identifica cu exactitate canalele care aduc cele mai bune rezultate și maximizează impactul campaniilor tale. De exemplu, dacă observi că campaniile pe social media generează mai multe leaduri calificate decât campaniile de email marketing, poți ajusta bugetul în favoarea social media. Dacă o anumită campanie performează foarte slab, este posibil să fie necesar să schimbi vizualurile, mesajele sau alte elemente - astfel, nu riști să pierzi sume importante, ci poți face modificări care să genereze rezultate. Analiza constantă a performanței îți oferă posibilitatea de a ajusta strategiile în timp real. Când observi schimbări în comportamentul utilizatorilor, te poți adapta rapid, evitând să utilizezi bugetul ineficient. 

Cum analizezi performanța folosind o platformă ca HubSpot? Odată ce stabilești începerea unei campanii, o poți crea în HubSpot, asociind livrabilele aferente, pe măsură ce începi să lucrezi la ele. Ulterior trebuie doar să urmărești evoluția fiecărui element al campaniei - vei trage cu siguranță concluzii valoroase. Poți observa numărul sesiunilor de conectare la livrabilele de pe website, numărul de contacte noi, numărul de contacte unice care au interacționat cu unul sau mai multe elemente asociate campaniei, numărul de oferte acceptate, precum și venitul total obținut pe baza ofertelor finalizate.

Personalizezi mesajele care pleacă spre public

În ziua de astăzi, campaniile de succes trebuie să răspundă cât mai bine nevoilor publicului țintă - deci să fie nișate pe specificul acestuia. HubSpot îți oferă posibilitatea de a personaliza conținutul în funcție de comportamentul și interesele utilizatorilor. Mesajele și ofertele pot fi adaptate automat, astfel încât să răspundă nevoilor specifice ale fiecărui segment de public. Această abordare personalizată crește eficacitatea campaniilor și reduce cheltuielile asociate cu crearea conținutului irelevant.

Pentru a maximiza eficiența conținutului, HubSpot îți oferă și funcția de A/B testing, unde poți experimenta cu diferite variante ale conținutului și poți evalua performanța fiecăreia. Această abordare te ajută să identifici ce tipuri de conținut și formulări atrag cel mai bine publicul țintă. Astfel, bugetul alocat pentru crearea conținutului este investit în mod strategic în elementele care aduc cele mai bune rezultate.

Prin personalizarea mesajelor, poți îmbunătăți engagementul, crescând totodată șansele de conversie. În plus, mesajele personalizate au mai multe șanse să atragă atenția, așa că în cazul campaniilor plătite poți obține un cost per click scăzut. Astfel, bugetul este folosit eficient, pentru a te adresa persoanelor care au cel mai mare potențial de a deveni clienți. Personalizarea nu se aplică doar în etapele de awareness, consideration și decision, ci este esențială și pentru cea de delight - menținerea și fidelizarea clienților existenți. Mesajele personalizate contribuie la crearea unei relații apropiate cu clienții, făcându-i să se simtă valorizați și apreciați.

Dacă vrei să afli mai multe despre ce poate face HubSpot pentru tine sau să obții sprijinul nostru pentru implementarea acestuia și crearea campaniilor de succes, suntem aici. Ia legătura cu noi și descoperă cum te putem ajuta să atragi mai multe leaduri calificate și să automatizezi procesele de marketing.

 

Solicită un demo pentru afacerea ta

Descarcă studiul