OLX România a crescut rata de adopție a utilizatorilor business cu HubSpot printr-o strategie eficientă de inbound marketing
Industrie: Marketplace Online
Mărimea companiei: Întreprindere
Locația: România
Use Case: Creșterea traficului, Creșterea numărului de lead-uri, Parteneri de soluții Inbound Marketing, Creșterea vânzărilor, Îmbunătățirea managementului contactelor, Integrarea datelor companiei, Integrări, Alinierea vânzărilor și a marketingului
Produse:Marketing Hub Professional
În 2020, OLX Business a căutat un partener de marketing pe termen lung pentru a dezvolta un Content Hub eficient și o strategie de generare de lead-uri în România, cu scopul de a crește o comunitate puternică de antreprenori mici și mijlocii din domeniul comerțului electronic, care reprezintă principalul lor Buyer Persona.
În urma parteneriatului cu Beans United și a implementării HubSpot, OLX a aplicat strategia de inbound marketing pentru achiziția de utilizatori propusă de echipa Beans United, cu tactici personalizate pe tot parcursul ”buyer’s journey”, pentru a atinge obiectivele de generare de lead-uri, creșterea traficului și alinierea activităților de marketing și vânzări.
Strategia de conținut dezvoltată pentru creșterea traficului pe site și crearea unei comunități de încredere s-a bazat pe realizarea unui blog cu resurse educaționale pentru antreprenori. Pentru a crește ranking-ul cuvintelor-cheie și pentru a îmbunătăți ”topical authority”, am creat articole lunare optimizate SEO, cu accent pe ”pain points”, pe întrebările și obiectivele cumpărătorului.
Awareness: Pentru a atrage potențialii antreprenori să achiziționeze pachetele business OLX, am propus și implementat campanii de inbound marketing, pornind de la principalele nevoie (pain points) ale Buyer Persona identificate pentru OLX.
Am creat conținut premium (eBooks, videos, webinarii), care au fost direcționate către diferite etape ale pâlniei de vânzări, promovându-le în rândul unor audiențe specifice prin campanii PPC.
Potențialii cumpărători au ajuns pe paginile de destinație ale campaniei create în HubSpot, au dat click pe Call-to-Actions specifice și au descărcat conținutul premium, care a oferit un răspuns pentru nevoile lor în etapa de conștientizare.
Consideration: Lead-urile au fost targetate prin remarketing ads cu o ofertă ”bottom of the funnel”, axată pe conversie. Lead-urile care au descărcat conținutul premium sau au participat la un webinar au fost înscrise într-un flow de nurturing, folosind fluxurile de lucru HubSpot și au primit e-mail-uri special concepute pentru a-i muta în etapa de Consideration/Close.
Consideration: Una dintre cele mai de succes campanii de inbound marketing din 2022 a fost un webinar la cerere, în parteneriat cu o platformă locală de comerț electronic, axat pe strategii eficiente de creștere a vânzărilor online. 80% din audiență a fost calificată, iar 53% dintre contactele care au interacționat cu conținutul au avansat ca MQL-uri.
Pentru calificarea lead-urilor, am creat o listă de criterii de eligibilitate, pe baza cărora lead-urile sunt calificate ca MQLs și sunt trimise către echipa de vânzări, pentru a fi procesate.
De asemenea, am dezvoltat o strategie de lead scoring, prin atribuire de valori sub formă de puncte fiecărui lead pe care îl generăm, pentru o mai bună prioritizare și pentru creșterea ratei la care aceste lead-uri devin MQLs sau clienți.
Creștere de 153% YoY
Creștere de 468% YoY
Pentru raportare, am folosit datele din website și de pe paginile destinate campaniilor.
Surse Leads & MQLs
Tipuri de business-uri
Cu o abordare analitică, o mentalitate orientată spre obiective și o atitudine pozitivă, Beans United este unul dintre cei mai eficienți și de încredere parteneri în atingerea obiectivelor noastre de generare de lead-uri.
Florentina Popescu,
B2B Growth Manager - OLX Business RO PT BG
Dacă sunteți pregătiți să discutați, suntem gata să vă ascultăm.
Lăsați-ne un mesaj pentru a începe!
© Beans United - Agentie de Inbound Marketing - partener Hubspot Romania