performanta campanii marketing hubspot

Cum urmărești performanța campaniilor tale de marketing în HubSpot

Publicat de: Adina Popescu

4 Iul 2023

Așa cum cu siguranță știi deja, în marketing creativitatea trebuie să meargă mână în mână cu analiza și atenția la detalii. Simpla implementare a campaniilor de marketing nu este suficientă pentru a asigura rezultatele dorite - odată ce le lansezi, este esențial să le urmărești performanța, să tragi concluzii relevante și să poți acționa în funcție de acestea. În continuare îți vom povesti mai multe despre importanța monitorizării campaniilor și rolul platformei HubSpot în măsurarea performanței acestora.

De ce este important să urmărești performanța campaniilor tale de marketing?

Monitorizarea performanței campaniilor îți oferă acces la o serie de date valoroase, precum și o perspectivă mai clară asupra rezultatelor obținute și a publicului tău țintă. Prin înțelegerea și interpretarea acestor informații, poți lua decizii bine fundamentate, pentru a crește eficiența viitoarelor campanii de marketing, a genera mai multe leaduri calificate și a le transforma în final în clienți.

Iată principalele motive pentru care merită să urmărești constat performanța campaniilor pe care le implementezi:

  • Îți înțelegi mai bine publicul țintă - poți analiza date demografice și comportamentul persoanelor care interacționează cu conținutul realizat, pentru a înțelege mai bine cine este buyer-ul tău și ce preferințe are. Aceste informații te ajută să personalizezi în continuare mesajele și să adaptezi strategiile de marketing pentru a atrage leaduri calificate.
  • Evaluezi succesul campaniilor - monitorizarea performanței îți permite să evaluezi cât de eficiente sunt strategiile tale de marketing. Poți să vezi dacă tacticile adoptate conduc la rezultatele dorite, cum ar fi generarea de lead-uri calificate, conversii sau creșterea vânzărilor. 
  • Observi eficiența fiecărei componente a campaniei - printr-o analiză amănunțită, poți observa unde s-a oprit fiecare potențial client în cadrul campaniei, ce materiale i-au atras atenția și când a renunțat sau a cerut detalii despre ofertele companiei. Astfel, vei înțelege ce a funcționat și ce ar trebui îmbunătățit.
  • Optimizezi strategiile folosite - prin analizarea datelor și a rezultatelor, poți face ajustări rapide, optimizând campaniile în timp real. Astfel, poți obține rezultate mai bune, evitând risipa de resurse pe tactici care nu funcționează.
  • Iei decizii informate - Datele analizate te ajută să iei decizii informate referitoare la bugetul de marketing, canalele de promovare, mesajele concepute și ofertele pe care le promovezi clienților. Poți astfel să te concentrezi pe acțiunile care au cel mai mare impact în obținerea rezultatelor dorite.

Cum te ajută HubSpot să urmărești performanța campaniilor de marketing

Dacă până acum ai întâmpinat provocări în urmărirea și analizarea performanței campaniilor tale de marketing, folosind HubSpot vei observa că lucrurile sunt cât se poate de simple. Îți recomandăm ca, odată ce stabilești începerea unei campanii, să o creezi în HubSpot și să îi asociezi livrabilele aferente, pe măsură ce începi să lucrezi la ele. Orice metrici, cum ar fi contactele noi, nu vor fi incluse în analiza campaniei anterior asocierii.

Pentru a urmări performanța unei campanii în HubSpot, este necesar să selectezi campania pe care dorești să o vezi. Această acțiune se realizează simplu, din meniul de Marketing, categoria Campanii. Alegi campania după nume și poți filtra datele în funcție de atribuirea contactelor (primul sau ultimul contact), sau în funcție de un interval de timp pe care vrei să îl analizezi.

Performanta campaniilor marketing 1

Te întrebi ce fel de metrici ai campaniei poți vizualiza în HubSpot? Iată cele mai importante elemente pe care platforma ți le pune la dispoziție:

  • Sessions: numărul sesiunilor de conectare la livrabilele de pe website asociate cu campania. Sesiunile sunt atribuite unei campanii atunci când este îndeplinită oricare dintre următoarele condiții: un vizitator accesează o pagină sau o postare de blog care conține parametrii campaniei, un vizitator intră pe o pagină sau o postare pe blog asociată cu campania, sau un vizitator ajunge la o pagină sau la o postare pe blog prin intermediul unui cuvânt-cheie asociat campaniei.
  • New contacts: numărul de contacte noi, atribuite campaniei care le-a direcționat către site-ul tău web, pe baza modelului de atribuire pe care l-ai asociat cu campania. Pe scurt, aceștia sunt vizitatorii site-ului care ajung aici pentru prima dată și au fost redirecționați printr-un livrabil al campaniei. 
  • Influenced contacts: numărul de contacte unice care au interacționat cu unul sau mai multe elemente asociate campaniei. De exemplu, este posibil ca aceștia să fi completat un formular dintr-o pagină asociată campaniei. Secțiunea include atât contacte noi, cât și contacte existente.
  • Closed deals - numărul de oferte acceptate, asociate cu contactele noi sau cu cele influențate, care sunt la rândul lor asociate cu campania.
  • Influenced revenue -  venitul total obținut pe baza ofertelor acceptate, care sunt sau au fost asociate cu contacte pe care campania le-a influențat.
  • Traffic - aici poți vedea numărul de vizualizări ale elementelor de pe website care sunt asociate cu campania. Tot aici poți vedea numărul de vizitatori unici ai site-ului, precum și numărul de contacte nou create, atribuite campaniei, care au fost redirecționate pentru prima dată către site.

Tot în cadrul secțiunii Campaigns vei avea acces la fiecare livrabil care face parte din campanie și astfel vei avea o imagine de ansamblu a acestora și vei putea analiza performanțele fiecăruia în parte - fie că vorbim de e-mailuri, articole de blog, CTA-uri sau postări de social media.

Performanta campaniilor marketing 2

Te sfătuim să acorzi atenție fiecărui element al campaniei, pentru că astfel vei înțelege mai bine ce livrabile au generat leaduri sau au performat cel mai eficient și au atras vizitatori sau engagement. Astfel, vei putea să îți optimizezi și viitoarele campanii, ținând cont de insighturile actuale. În plus, îți recomandăm să urmărești constant performanța campaniilor tale, pentru a le putea adapta din mers, mai ales când observi că nu generează rezultatele anticipate.

Dacă dorești să afli mai multe despre cum te poate ajuta HubSpot să realizezi și să urmărești campaniile de marketing ale companiei tale, dar și dacă vrei să te ajutăm să creezi de la zero campanii de succes, suntem aici pentru tine. Ia legătura cu noi și hai să vedem cum te putem ajuta să îți eficientizezi activitățile de marketing, să generezi mai multe leaduri și să crești vânzările companiei!

 

Descarcă studiul