Deși lăsat oarecum în umbră în multe agenții sau companii, e-mail marketingul are un rol foarte important, așa că nu ar trebui să îl scapi din vedere. Prin mesajele trimise clienților poți atrage mai multe leaduri și poți finaliza procesul de vânzare mult mai rapid. Asta, bineînțeles, dacă aplici cu grijă anumite tehnici ce te vor ajuta să ai e-mailuri de impact, care să îți aducă rezultatele dorite.
Iată care sunt cele 17 tehnici de e-mail marketing prin care vei vedea rapid schimbări în procesul de vânzare:
1. Nu cumpăra lista de contacte
Ține cont de faptul că prevederile GDPR spun că nu poți folosi datele personale ale clienților sau potențialilor clienți fără acordul acestora. De asemenea, cei care primesc un e-mail fără să se fi înscris în baza ta de date se vor simți agresați și rata de deschidere va fi considerabil mai mică decât te-ai aștepta.2. Acordă atenție adresei de mail de la care clienții primesc mesajul
E-mailurile care vin de la adrese de tip No-Reply ajung de obicei direct în spamul destinatarilor. În plus, persoanele care primesc mesajele tale nu îți vor putea răspunde și vor considera pe viitor că le trimiți mesaje impersonale, automate.3. Nu folosi prea multe stiluri diferite în designul mailului
Un e-mail încărcat va fi greu de citit și cu siguranță nu ți-ai dori să ai clienți care preferă să nu parcurgă e-mailul din cauza designului acestuia, ignorând astfel mesajul. Soluția? Folosește cel mult trei tipuri de fonturi.4. Optimizează textul din preview
Preview-ul unui e-mail le apare clienților tăi chiar înainte ca acești să deschidă mesajul și să vadă conținutul. Dacă nu îl completezi, poți avea norocul să se completeze automat cu primele cuvinte ale e-mailului, dar se poate ca în locul acestora să apară un mesaj de eroare. Asigură-te că personalizezi textul din preview și că îl faci să sune interesant, astfel încât să atragă atenția.5. Nu uita de semnătură
Orice mesaj trimis în numele tău sau al companiei ar trebui să conțină o semnătură. Oamenii au tendința să citească și să ia în serios acele mesaje ce par trimise de o persoană reală, nu de un departament de marketing. Prin urmare, adaugă o semnătură și vei da o notă mult mai personală e-mailului.6. Actualizează în mod regulat lista de destinatari
Probabil ai observat că ai în listă contacte care nu interacționează niciodată cu mesajele tale și cărora orice le-ai trimite rămâne necitit. Adăugând la nesfârșit aceste persoane în mesaje, nu faci decât să scazi rata de deschidere a mailurilor și să îți sabotezi rezultatele finale. Analizează cât mai frecvent userii cu care comunici și observă cine acordă interes comunicărilor tale și cine nu. Modifică listele către care trimiți mesajul, în funcție de acest aspect.7. Mesajul principal și CTA-urile trebuie să fie vizibile
Aspectele cele mai importante din e-mail ar trebui să fie cât mai ușor de observat, pentru că 70% dintre cititori nu vor merge mai jos de prima parte a ecranului dacă nimic nu le atrage atenția. Încearcă să repeți CTA-urile (îndemnurile acționabile) de câte trei ori pe parcursul mailului, în diverse forme.8. Personalizează formulele de adresare
Tu ai citi mai departe un mesaj care începe cu "Dragă abonatule"? Probabil că nu, pentru că ți s-ar părea impersonal și te-ai gândi că a fost trimis către foarte multe contacte, de către o companie ce nu-și dorește să se apropie de clienții săi. Folosește numele fiecărui client - dacă se poate, utilizează prenumele, acesta te va ajuta să te apropii cu adevărat de persoanele vizate.
Îți faci griji cu privire la cât ți-ar lua să compui sute de mailuri personalizate? În ziua de astăzi, acest detaliu nu mai reprezintă o problemă, fiindcă ai la dispoziție platforme și instrumente de marketing prin care câmpul de prenume se completează în mod automat.9. Template-ul e-mailului ar trebui să aibă în jur de 500-650 de pixeli
Mai mult de 650 de pixeli îi forțează pe utilizatori să găsească metode prin care să vadă mesajul întreg, ce nu le va încăpea pe tot ecranul, ci se va întinde dincolo de partea din dreapta a acestuia. Dacă se mai întâmplă și ca respectivii clienți să-și citească mesajele pe telefon, extinzându-le prea mult te asiguri nu doar că nu le vor mai vizualiza în întregime, ci și că nu le vor mai deschide pe viitor.10. Aplică metoda A/B testing pentru titluri și call to action
Testează mai multe variante de titluri și de CTA-uri pentru mesajele tale. Împarte clienții în două liste și trimite două mesaje separate, cu același conținut, dar titluri sau Call to Actions diferite. Vei observa care e-mailuri sunt accesate în număr mai mare și vei putea astfel să ai insighturi prețioase și pentru campaniile următoare.
Citește și: Portretul clientului ideal - cum creionezi Buyer Persona
11. Plasează logo-ul companiei în centru sau în stânga sus
Studiile arată că privirea oamenilor caută automat logo-ul în centrul e-mailului sau în colțul de sus din stânga, pentru că acolo s-au obișnuit să le găsească pe majoritatea paginilor web. Un logo greu de observat va dezorienta clientul și nu te va ajuta să îți promovezi în mod eficient mesajul.12. Folosește-te de oferte pentru a crește rata de deschidere
Dacă promiți încă din titlu un beneficiu clar pentru clienți, aceștia vor fi tentați să deschidă mailul și să vadă cum intră în posesia ofertei. E de preferat ca titlul să nu conțină prea multe detalii legate de produse și să nu fie agresiv. Iată câteva idei de variante potrivite: "Livrări gratuite pentru cumpărături de peste 150 de lei" sau "O cafea gratuită pentru fiecare prăjitură comandată"13. Oferă-le clienților posibilitatea de a se abona la newsletter
Te poți gândi că majoritatea celor ce primesc e-mailurile sunt deja abonați, dar ce se întâmplî în cazul în care aceștia fac forward mesajului către rude, colegi și prieteni? Nu ți-ai dori să câștigi fără efort noi abonați, care să se bucure de conținutul pe care-l pui la dispoziție?Prin urmare, adaugă un mic CTA care să îndemne persoana ce vizualizează mesajul să se aboneze la newsletter.
14. Asigură-te că titlul e-mailului e interesant și concis
Un titlu bun ar trebui să aibă între 30 și 50 de caractere, incluzând și spațiile. În caz că ai un titlu mai lung, acesta ar putea să fie trunchiat de mobilul sau tableta utilizatorului și să nu îi apară complet. De asemenea, nu uita că titlurile bune trezesc interesul clienților și îi fac să deschidă mesajul pentru a citi detaiile. Totuși, ține cont și de regula de aur: nu minți și nu dezinforma în titlul mailului, doar pentru a atrage atenția.Citește și: 13 tipuri de titluri care îți vor face blogul și mai popular
15. Asociază e-mailul cu landing page-ul campaniei
E-mailul ar trebui să se potrivească din punct de vedere al stilului și conținutului cu landing page-ul, pentru că în acest fel vei oferi clientului un sentiment de încredere în ceea ce îi comunici.16. Testează e-mailul înainte de a-l trimite
Înainte de a trimite oficial e-mailul către clienți, fă un test cu un prieten, un coleg sau o rudă. Trimite-i mesajul și roagă-l să îți spună dacă are vreo neclaritate, dacă se înțelege care e CTA-ul și dacă textul e ușor de parcurs. Este o metodă clasică și de obicei nu dă greș.17. Măsoară constant rezultatele și învață din acestea
Fiecare mail pe care îl trimiți ar trebui să fie la final analizat: câți clienți l-au primit și câți l-au deschis? Câți au acționat conform Call to Action-ului? Doar analizând și învățând din fiecare campanie poți obține rezultate cât mai bune.
Citește și: Cum creezi o strategie completă de Inbound Marketing