Dacă îți dorești ca activitatea ta de marketing să fie cu adevărat eficientă, este important să fii la curent cu evoluția domeniului, astfel încât să te poți adapta la schimbările și tendințele acestuia: de la cele mai populare tipuri de conținut, până la noile tehnologii sau canalele pe care este indicat să-ți promovezi produsele și serviciile.
La începutul acestui an, HubSpot a publicat The State of Marketing Report, în care analizează cele mai relevante tendințe ale momentului în materie de marketing. Descoperă în continuare care sunt acestea și cum le poți aplica în propria companie.
Cum generezi venituri mai mari în 2024
Succesul inițiativelor de marketing trebuie măsurat întotdeauna prin indicatori de performanță clari, care îți demonstrează ce funcționează și ce nu. Conform HubSpot, anumite canale de marketing sau tipuri de conținut tind să genereze un ROI mai mare decât altele în 2024 - de exemplu, conținutul video câștigă tot mai mult teren, urmat de resursele centrate pe valorile brandului, dar și de campaniile realizate în colaborare cu influenceri.
Din punct de vedere al canalelor profitabile, investițiile într-un blog bine realizat și optimizat SEO îți pot oferi cele mai bune rezultate, însă în același timp trebuie să acorzi atenție postărilor de social media, e-mail marketingului și content marketingului.
Aproximativ 75% dintre specialiștii în marketing consideră că vânzările și loialitatea clienților sunt strâns legate de oferirea unei experiențe personalizate. Prin urmare, a-ți cunoaște buyer persona - publicul țintă - nu mai este o opțiune, ci o necesitate. Dacă vrei să te promovezi în mod inteligent, trebuie să știi cui vrei să îi vinzi și să te asiguri că fiecare buyer beneficiază de o experiență individuală, adaptată la nevoile și preferințele sale.
De altfel, înțelegerea reală a clienților se află în topul provocărilor întâmpinate de specialiștii în marketing, alături de generarea traficului și a lead-urilor, dar și adaptarea la tendințele pieței. Totodată, calitatea datelor relevante și alinierea proceselor de marketing și sales reprezintă puncte sensibile pentru multe companii.
Promovarea în social media rămâne esențială în 2024
Suntem parte a unei generații a cărei viață se desfășoară în bună măsură în mediul online. Iar tendința nu va dispărea, ci probabil se va accentua pe parcursul următorilor ani. Întrebarea nu este dacă să creezi campanii de social media, pentru că răspunsul este cu siguranță da. Mai degrabă, trebuie să te întrebi pe ce canale ar trebui să te bazezi pentru a avea acces la un public cât mai numeros și, bineînțeles, reprezentativ pentru afacerea ta.
Conform HubSpot, 74% dintre specialiștii în marketing au ca public țintă milenialii, iar 67% targhetează generația X, în timp ce doar 27% urmăresc să atragă segmentul de baby boomers. Prin urmare, nu este de mirare faptul că persoanele care petrec o mare parte din timp în mediul online sunt în centrul campaniilor de marketing - provocarea constă însă în crearea conținutului care să captiveze și să atragă urmăritori sau leaduri.
Cât de eficient poate fi social media în materie de vânzări? Este bine să ții cont de faptul că 17% dintre utilizatorii rețelelor sociale declară că au cumpărat un produs de pe astfel de platforme. 59% dintre persoanele care se promovează pe rețelele de socializare spun că au realizat mai multe vânzări prin social media în 2023 decât în 2022.
Canalele care performează cel mai bine pentru campanii de marketing sunt Facebook, Instagram, YouTube și TikTok. În ceea ce privește YouTube, putem remarca o tendință de creștere constantă - 27% dintre specialiștii în marketing care nu îl folosesc deja au în plan să îl introducă în strategia de promovare pe social media.
Creșterea vizibilității prin influenceri rămâne o soluție pentru B2C
Vânzările sunt importante, însă la fel de important este să ai o identitate de brand care atrage atenția publicului țintă și fidelizează clienții. Identitatea brandului și numărul de conversii merg mână în mână. De aceea, dacă îți dorești să crești leadurile, este esențial să investești și în notorietatea afacerii. În ultimii ani, influencerii s-au dovedit eficienți în acest sens - de exemplu, știai că în 2023, unul din patru consumatori a cumpărat un produs pe baza recomandării unui influencer? După cum arată tendințele, acest tip de marketing va crește semnificativ și în 2024, întrucât potențialii clienți își doresc să descopere produse sau servicii noi prin intermediul experților sau al persoanelor cunoscute, care prezintă un grad mai mare de încredere decât reclamele clasice.Afacerile preferă să lucreze cu influencerii de nișă - 47% dintre marketeri spun că au realizat parteneriate de succes cu micro-influenceri. Micro-influencerii oferă acces la comunități cu adevărat implicate și loiale, totul la un preț mai accesibil decât în cazul creatorilor de conținut care au deja o mare notorietate. Brandurile și agențiile B2C sunt cele care preferă în mare măsură influencerii - pentru sectorul B2B, acest tip de marketing poate fi ofertant, însă nu garantează acces la audiențele dorite și nici rezultate la fel de spectaculoase ca în zona de B2C.
Dacă vrei să colaborezi și tu cu influenceri, ține cont de un aspect cheie: atunci când te promovezi printr-o persoană publică sau un creator de conținut, trebuie să alegi pe cineva care se potrivește cu valorile brandului tău și are impact asupra publicului tău țintă.
Content marketingul pune accent pe personalizare
Așa cum spuneam anterior, oferirea unei experiențe personalizate este un aspect tot mai important în marketing, iar acest lucru se observă cel mai bine la nivelul conținutului. Indiferent de domeniul de activitate al brandului tău, ai observat cu siguranță că piața este una tot mai competitivă. Atunci când ești în competiție cu afaceri care oferă produse și servicii similare, nu îți permiți să ieși în fața publicului cu un mesaj generic.
Strategia ta de conținut trebuie să se adapteze cât mai bine la specificul clienților potențiali - aceștia te vor aprecia dacă le oferi resurse de calitate, personalizate, care demonstrează faptul că ești o autoritate în domeniu. De asemenea, conținutul creat trebuie să răspundă la nevoile reale ale publicului tău țintă. În mod contrar, riști să consumi timp, efort și resurse, fără a fi relevant pentru clienți.
Iată câteva aspecte care te pot ajuta să creezi conținut valoros, care atrage atenția clienților și chiar îi poate transforma în leaduri:
- În opinia specialiștilor, conținutul uman, care abordează teme complexe și le tratează în profunzime, va deveni tot mai valoros pe măsură ce numeroase materiale sunt scrise cu instrumente de inteligență artificială. De altfel, motoarele de căutare vor putea identifica conținutul scris integral de oameni și îl vor putea considera ca fiind mai relevant. În plus, doar un creator de conținut uman poate înțelege, pe baza experienței sale de viață și a empatiei, ce și-ar putea dori clienții, ce întrebări ar putea pune sau ce nevoi încă neexplorate ar putea avea.
- Un alt detaliu important ține de subiectele pe care le abordezi în conținutul creat. Realizează un plan de conținut care să conducă potențialul client prin toate etapele Buyer’s Journey. Publicul tău țintă nu va fi întotdeauna ușor de convins doar prin soluție - mai ales dacă vorbim de afaceri B2B. Oferă-i conținut relevant din zona de awareness, ajută-l să găsească răspunsurile și ideile de care are nevoie. Îl poți ajuta chiar să descopere informații despre care nu conștientiza inițial că i-ar putea fi utile. Astfel, te va vedea ca pe un adevărat expert în domeniu și va înțelege că scopul tău nu este doar să îi vinzi un produs sau un serviciu, ci să îi fii de ajutor, ceea ce îi va crește gradul de încredere.
- Într-o mare de conținut asemănător, inovația poate fi un mare avantaj. Caută metode prin care să oferi conținut unic, care să surprindă și să ofere publicului noi perspective. Observă ceea ce postează competitorii tăi și încearcă să te diferențiezi de aceștia prin tipuri inovatoare de conținut. Poți apela, de exemplu, la colegi care au abilități de editare video, scriu ficțiune sau realizează podcasturi în timpul liber. Aceștia pot contribui atât la strategia de conținut, cât și la realizarea conținutului în sine - iar rezultatul poate fi mult peste așteptări, atrăgând cu adevărat atenția asupra brandului.
Chatbot-urile sunt un instrument tot mai valoros pentru companii
Dacă site-ul afacerii tale nu are încă un chatbot, este momentul să schimbi asta, pentru că inteligența artificială îți poate fi de ajutor în inițiativele de marketing. Așa cum arată analizele HubSpot, 36% dintre specialiștii de marketing utilizează deja chatbot-uri AI, iar 58% își propun ca în 2024 să crească investițiile în inteligență artificială și tehnologii de automatizare, cum ar fi chatbot-urile. 72% dintre specialiștii în marketing consideră că instrumentele de AI și automatizare îi ajută să personalizeze experiența clienților.De ce este util ca site-ul și pagina de Facebook a afacerii tale să aibă un chatbot? În primul rând, pentru că acesta oferă informații de bază și interacționează cu publicul interesat, simplificând astfel căutarea anumitor detalii, cum ar fi prețul produselor, termenul de livrare sau statusul unei comenzi. Pe măsură ce clienții se obișnuiesc să interacționeze cu astfel de instrumente, tot mai puține persoane preferă să caute informația în site sau să aștepte răspunsul unui consultant uman. Un exemplu clar în acest sens vine tot de la HubSpot, care a introdus pe site un chatbot alimentat de inteligența artificială și a remarcat că 78% din întrebările utilizatorilor au primit un răspuns complet, iar respectivii clienți au avut scoruri mai ridicate la sondajele de satisfacție.
Mai avem pentru tine o serie de tendințe și informații interesante, care te pot ajuta să realizezi campanii de succes. Rămâi pe recepție, pentru că vom reveni cu a doua parte a acestui articol! Până atunci, dacă îți dorești să automatizezi campaniile tale de marketing, astfel încât să atragi mai multe leaduri calificate, dar și dacă vrei să creezi conținut convingător, unic și relevant, suntem aici. Ia legătura cu noi și hai să vedem ce putem face pentru afacerea ta.