header-articol-var-3

Cum facem SEO în perioada de criză economică și socială Covid-19

Publicat de: Elena Ilie

5 Mai 2020

Este foarte important ca în această perioadă să nu ne aventurăm în necunoscut și să nu credem că trebuie să reinventăm totul de la început – Google este același, algoritmii de indexare și ranking sunt cei pe care îi știm deja, la fel și tehnologiile web.

Iată principiile de bază SEO, pe care să ne construim strategia în această perioadă, fie că suntem la început de drum în online, fie că avem deja un site și facem SEO de mai multă vreme:

Optimizarea unui website are 2 componente: SEO tehnic și SEO de conținut, iar acestea au la rândul lor tehnici și strategii specifice, ce țin de algoritmii de indexare și ranking Google, de tipul de website și domeniul de activitate, de publicul țintă și alți factori.

Citește și: Un istoric scurt al update-urilor Google

SEO în criza Covid-19 – începem cu optimizările de bază, care ne asigură stabilitate în Google

SEO tehnic – ce verificăm și optimizăm

  • funcționarea meniurilor și a formularelor sau a altor module de interacțiune din site;
  • structura arhitecturală de categorii / sub-categorii / pagini;
  • un sistem corect și optimizat de link-uri interne;
  • optimizare / funcționare impecabilă pe dispozitive mobile;
  • viteza de încărcare să fie foarte bună, pe orice tip de dispozitiv (desktop sau mobile).

 

SEO pentru conținut – ce verificăm și optimizăm

  • textul din fiecare pagină (de servicii sau de produse) trebuie să fie simplu, clar, corect, de actualitate și mai ales util și relevant;
  • adaptăm stilul / tonul vocii / la publicul țintă (buyer persona);
  • textul trebuie să fie aerisit, structurat pe idei sau topicuri clare, organizat pe paragrafe ușor de urmărit pe desktop, dar și pe mobile;
  • integrarea cuvintelor cheie în text trebuie să fie elegantă, naturală și justificată / logică;
  • optimizarea / actualizarea Meta Tag-urilor este rezultatul unei armonizări între topicul (keyword) principal al paginii și nevoia de răspuns firesc și la obiect a unui utilizator care face o căutare în Google.
  1.  

După ce am pus la punct aceste lucruri de bază în SEO, vom trece la un nivel următor: promovarea / optimizarea off site și actualizarea întregului conținut din blog.

Dacă încă nu avem un blog, cu siguranță trebuie să începem să îl construim, pentru că acolo utilizatorii noștri ne așteaptă să le oferim empatie, transparență, onestitate și profesionalism!

Citește și:  Ce avem în vedere în 2020 în strategiile SEO

SEO în criza Covid-19 – cum ne pregătim pentru sfârșitul crizei și perioada ce urmează după ea?

Cea mai grea piatră de încercare a unui brand / a unui business, este să-și construiască o comunitate de cumpărători fideli, care au încredere în produsele și serviciile oferite, sunt mulțumiți de calitatea acestora, de prețuri și de livrare, și chiar sunt pregătiți să își susțină brandul preferat în vremuri dificile, cum este cea a crizei cauzate de epidemia Covid-19.

Dacă suntem siguri că avem site-ul pus la punct, cu toate aspectele de mai sus, putem să trecem la o etapă nouă în strategia SEO, cea în care consolidăm comunitatea de cumpărători existentă și atragem noi cumpărători pe care îi fidelizăm.

În această etapă a strategiei SEO, putem să trecem la lucruri mai tehnice sau care țin de branding și geolocalizare, la realizarea, optimizarea și promovarea de conținut audio video.

SEO - Security și Structured Data

Știm că această criză socială și economică Covid-19 ne-a determinat pe toți, mai mult ca oricând, să fim în mediul online. Acest lucru i-a “ambiționat” pe hackeri, care au văzut o oportunitate să se infiltreze în breșele de securitate ale site-urilor și să extragă date confidențiale, în special date bancare.

Protocolul HTTPS și certificatul SSL

Securitatea site-ului, asigurată prin certificatul de securitate SSL, a revenit tot mai frecvent în discuțiile privind calitatea unui website, încă din 2017. Google spune că nu este obligatoriu acest certificat, iar protocolul HTTPS nu este un factor de ranking direct, însă tot Google spune că securitatea unui site este importantă pentru experiența și siguranța utilizatorilor.

De asemenea, este important să notăm că CMS-urile (platformele Open Source) pe care sunt dezvoltate website-urile pot avea breșe de securitate dacă nu sunt la zi cu ultimele update-urile, iar plugin-urile nu sunt securizate și actualizate permanent.

Structured Data - sistemele de date structurate

Google recomandă webmasterilor să implementeze datele structurate pentru toate componentele din site, de la profiluri social-media și date de contact, până la cărți și cursuri, evenimente, oferte de prezentare servicii, produse etc.

Sistemul de date structurate este important pentru roboții Google, care vor putea să înțeleagă, să indexeze și să aprecieze corect conținutul unui site, mult mai ușor și mai rapid.

Există mai multe variante sau modalități de implementare a datelor structurate, iar preferințele webmasterilor sau ale programatorilor web sunt împărțite, când vine vorba de terminologia folosită: se vorbește despre RDF, RDFa, Microformats, Microdata, Schema.org.

Schema.org este un vocabular înțeles și interpretat corect de motoarele de căutare cele mai populare, precum Google, Bing și Yahoo sau Yandex. Iată câteva elemente relevante din  sistemul de date structurate Schema.org, pe care le poți integra în site, pe lângă sistemul clasic de date structurate pentru produse din magazinele online:

  • Opening Hours Specification
  • Faq page
  • QA Page
  • Search Results Page
  • How To
  • Breadcrumb
  • Images

Twitter și Facebook au propriile sisteme de date structurate Twitter Cards și Open Graph protocol, care nu sunt concepute pentru motoarele de căutare și pot să co-existe în codul site-ul cu alte sisteme de date structurate.

Pagina ta Google My Business - o oportunitate pentru ranking și branding

Strategia SEO trebuie să ia în calcul și actualizarea paginii Google My Business, atât în privința informațiilor privind localizarea și programul de funcționare, dar și cu noutăți sau informații la zi privind echipa, dotările, produse și servicii noi etc.

Se va construi astfel, în timp, o comunitate de utilizatori fideli interesați de noutățile pe care le postați în mod regulat și cu siguranță se vor aduna și review-urile care să vă recomande.

Întrebări frecvente și webinarii

O pagină care răspunde detaliat celor mai frecvente întrebări pe care utilizatorii site-ului tău ți le adresează aduce un plus în comunicarea ta cu aceștia. Oferă-le posibilitatea să îți adrese întrebări, prin formulare în site sau funcționalități de tip chat, și răspunde oneste și prompt chiar și la întrebările incomode.

Crearea unui canal Youtube, realizarea și promovarea de webinarii

 În contextul actual, al crizei sociale și economice Covid-19, evenimentele se mută online, iar webinariile sunt un instrument pe care noi l-am folosit cu succes pentru generare de leaduri. Componenta SEO are importanța ei în strategiile de inbound marketing:

Setarea obiectivului/strategia: indiferent de tipul de webinar (de Awareness / atragerea leadurilor noi - pe bază de Buyer Personas / Consideration), campania (webinarul) va avea și o strategie SEO stabilită încă de la început, bazată pe un research din care rezultă 1-3 topicuri principale la care putem să adăugăm nu mai mult de 6-10 topicuri related.

Promovarea: în funcție de această strategie, se vor construi și se vor optimiza Landing Page-urile de promovare ale webinarului, pagini de prezentare în site, articole de blog și advertoriale, precum și înregistrarea video în canalul Youtube.

De notat că este foarte importantă exploatarea canalului SEO, indiferent de tipul de webinar și de modalitățile de promovare. Chiar dacă stabilim că îl vom promova cu bani, înainte și după desfășurarea webinarului, un conținut evergreen, bine optimizat și mai ales, foarte bine pus în valoare, va fi o locomotiva pentru site și pentru brand, pe termen lung si foarte lung.

În contextul algoritmilor Google BERT și RankBrain, un set de webinarii care sunt puse în valoare și prin text în pagini din site și din blog prin conținut structurat, bine optimizat și bine scris este o strategie de promovare organică valoroasă, ce va aduce rezultate pe termen lung.

Citește și:  Cum să organizezi un webinar de succes în contextul pandemiei COVID-19

Descarcă studiul