strategii-seo-2020-optimizare-google-beansunited

Ce avem în vedere în 2020 în strategiile SEO

Publicat de: Elena Ilie

5 Mar 2020

După numeroasele update-uri majore pe care Google le-a rulat în ultima vreme, cu siguranță, trebuie să ne facem o listă de aspecte pe care să le avem în vedere în SEO în 2020. Sunt lucruri pe care le știm deja, însă trebuie să avem grijă cum se schimbă abordarea acestora în aces an. Utilizatorii evoluează, și internetul se schimbă odată cu aceștia, iar motoarele de căutare sau mediile de socializare trebuie să țină pasul.

Sunt și vor fi schimbări în modul de funcționare al motoarelor de căutare care urmăresc, în mod firesc, să îmbunătățească experiența utilizatorilor, să ofere răspunsuri cât mai exacte și relevante la căutarile lor…. Dar sunt și schimbări / update-uri care urmăresc combaterea, penalizarea SPAM-ului, a supra-optimizarii, a informațiilor false sau înșelatoare.

La ce vom fi atenți, când ne pregătim strategia SEO:

1. Algoritmul Google BERT și optimizarea pentru Utilizator

Google BERT și Utilizatorul sunt cele mai importante aspecte de avut în vedere, în realizarea strategiilor de optimizare SEO, în 2020.

Am făcut într-un articol din blogul nostru o recapitulare a celor mai importante update-uri Google din 2011 până în 2019 și spuneam atunci că prin update-urile periodice, Google încearcă să înțeleagă căutările utilizatorilor și conținutul paginilor web, astfel încât să returneze la căutările efectuate, pagini web care răspund cât mai bine acestor căutări.

Concluzia analizei noastre a fost că Google urmărește să rezolve problema utilizatorului care efectuează o căutare, iar acest lucru a fost confirmat de update-ul Google BERT de la sfârșitul anului trecut și care vine să completeze, să rafineze modul în care RankBrain, inteligența artificială Google, învață să înțeleagă din ce în ce mai bine comportamentul utilizatorilor, limbajul natural și contextual.

Stilul sau limbajul pe care îl folosim în conținutul paginilor site-ului și localizarea conținutului sunt cele care ne aduc cât mai aproape de Utilizator. Problema sensului cuvintelor în contextul comunicării, al conversației, este cea pe care algoritmii Google BERT și RankBrain, încearcă să o rezolve.

Natural Language Understanding implică înțelegerea de către roboți a sensului contextual al cuvintelor, acel sens comun, obișnuit, pe care oamenii îl știu sau îl intuiesc natural, firesc. În acest context, conținutul site-ului nostru și a întregii strategii de comunicare web cu utilizatorii noștri trebuie să fie realizat într-un stil natural. Acest lucru devine delicat atunci când avem un site cu mai multe versiuni lingvistice. Simpla traducere a textelor din paginile site-ului în alte limbi, cu strecurarea de cuvinte cheie specifice limbii respective, nu rezolvă problema comunicării reale și eficiente cu utilizatorii vorbitori ai acelor limbi.

2. Conținutul de foarte bună calitate al site-ului

Conținutul site-ului d.p.d.v. SEO face referire la toate componentele unui site, de la conținutul text, imagine sau video și structurarea acestuia într-o pagină web, până la sistemul de link-uri interne, arhitectura site-ului și ierarhia paginilor și a topicurilor, dar și sistemul de backlink-uri. Realizarea, optimizarea și organizarea conținutului pe tipuri de topicuri și sub-topicuri are ca effect optimizarea eficientă pe căutările specifice, mai lungi, (long-tail searches), care reprezintă acum 70% din volumul de căutări efectuate pe Google. Astfel, vom crește autoritatea site-ului și influențăm în mod pozitiv și constant coeficientul ROI (Return on Investment) pe termen lung.

Conținutul organizat pe categorii și sub-categorii de topicuri și sub-topicuri (“pillar-and-cluster content strategy”) este soluția optimă, pentru a oferi Utilizatorului informația completă, relevantă și structurată, într-un mod în care algoritmii Google pot să o înțeleagă și să o returneze ca răspuns la căutări.

Pentru ca acest conținut să fie bine gândit, optimizat și structurat, este important să înțelegem Utilizatorul și intențiile de căutare, să ne cunoaștem audiența sau publicul țintă. Astfel putem să oferim răspuns sau rezolvare la căutările pe care utilizatorii le efectuează în fiecare etapă a parcursului lor – de la căutarea inițială, până la rezolvarea problemei (achiziția unui produs sau a unui serviciu) și chiar după acest pas final.

Analiza periodică a întregului conținut al site-ului trebuie să facă parte din strategia de optimizare a site-ului. O evidență a tuturor paginilor site-ului, cu topicurile / sub-topicurile pe care le abordează, actualitatea și calitatea acestora sau a informațiilor prezentate, modul în care sunt legate paginile între ele (structura / arhitectura conținutului) este necesară pentru a avea o imagine actualizată și clară a relevanței site-ului.

În urma acestei analize, vom decide să actualizăm unele pagini, să le redirectăm sau să le arhivăm, dacă nu mai sunt de actualitate.

Analiza conținutului site-ului, în întregime, ne va ajuta și să vedem ce topicuri / sub-topicuri sunt abordate în paginile site-ului, să construim o ierarhie a acestora, să identificăm și să rezolvăm eventuale probleme de canibalizare a conținutului.

Din strategia de optimizare a conținutului trebuie să facă parte și mesajele de brand. Întregul conținut realizat și optimizat va reflecta și brandul sub care îl realizăm și îl prezentăm utilizatorilor, iar pasul următor este, în mod firesc, distribuirea acestui conținut pe toate canalele.

3. Reputația. E-A-T și YMYL

În 2020, Google va continua să acorde atenție aspectelor ce țin de expertiză, autoritate și încredere E-A-T (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) atunci când apreciază conținutul web al unei companii în general și în mod special în cazul conținutului care vizează siguranța, sănătatea sau banii utilizatorilor - YMYL (Your Money, Your Life).

Detalii precum: numele autorului conținutului și autoritatea acestuia în domeniu, link-urile către surse de informații suplimentare și referințele acadamice, precum și folosirea unui sistem de date structurate care să lege aceste informații, devin tot mai importante pentru roboții de indexare și ranking.

4. Experiența Utilizatorului și SEO Tehnic

Google ne spune că aspectele tehnice sunt esențiale pentru ca experiența navigării utilizatorilor în site-ul nostru să fie foarte bună. Prin experiența utilizatorului (User Experience) înțelegem întreaga experiență a acestuia legată de site-ul nostru, de la etapa în care ne găsește în paginile de rezultate Google, accesarea site-ului și navigarea în site, citirea sau vizionarea conținutului text sau video, accesarea de formulare de contact etc., până la ieșirea din site și după aceea, prin campaniile de retargetare.

Viteza de încărcare a paginilor web este una dintre cele mai importante probleme tehnice ce trebuie rezolvată, dar și comportamentul site-ului pe Mobile. Analiza performanțelor tehnice și de trafic sau ranking ale site-ului trebuie să aibă ca obiect, în primul rând, dispozitivele mobile. Sunt mai valoroase informațiile despre ranking-ul pe dispozitive mobile, comportamentul utilizatorilor care ne accesează site-ul de pe telefon, performanțele paginilor site-ului la accesarea de pe telefoane mobile (durata medie a vizitelor, rata de abandon, număr mediu de pagini accesate per vizită etc.), decât cele pentru desktop.

5. Link Building & Brand Building

Specialiștii în SEO și marketing online spun că în 2020 trebuie să mutăm accentul de pe volumul de backlink-uri, pe utilitatea acestora pentru utilizatori. O strategie de optimizare de tip off site trebuie pregătită cu grijă, din timp, pe termen scurt și mediu, și să aibă în vedere mai multe tipuri de conținut sau topicuri pe care le abordează, astfel:

1. Planul editorial: să fie abordate topicuri legate de evenimente / repere fixe, care se repetă în fiecare an (exemple: Black Friday, Valentine’s Day).

2. Planul editorial reactiv: articole ce abordează topicuri legate de sezonalitate, evenimente sau teme specifice unei perioade anume din an; subiectul și conținutul propriu-zis pot să fie stabilite la momentul scrierii articolului.

3. Editorialul reactiv: articole pe care nu le planificăm, nu le stabilim din timp; acestea sunt scrise ca urmare a unui eveniment sau a unei știri de moment, de actualitate. La acestea trebuie să adaugăm și importanța corelării conținutului cu brandul. Strategia de link building în 2020 va fi legată mai mult ca oricând de brand.

Descarcă studiul