beans-hs-blog-m-hub

Cum alegi agenția de marketing potrivită pentru nevoile companiei tale

Publicat de: Adina Popescu

16 Mai 2025

Agentia de marketing potrivita
10:32

La baza unei afaceri de succes stă o strategie de marketing eficientă - în special într-un mediu de business tot mai competitiv, este necesar să găsești constant soluții prin care să atragi atenția clienților. O strategie de marketing bine pusă la punct poate face diferența între stagnare și creștere, între a obține rezultate derizorii și a fi lider de piață. Totuși, când ai la dispoziție o multitudine de canale și instrumente de promovare, poate fi dificil să optezi pentru variantele care îți aduc cea mai mare vizibilitate și cele mai multe leaduri calificate,

Prin urmare, cum te asiguri că strategiile tale de promovare sunt eficiente? Răspunsul este simplu: colaborând cu o agenție de marketing specializată, care te poate ajuta să găsești rețeta pentru atragerea clienților. Descoperă în continuare cum alegi partenerul perfect pentru a-ți atinge obiectivele de afaceri.

De ce merită să lucrezi cu o agenție de marketing

Agențiile de marketing sunt formate din echipe de experți care dețin experiența și cunoștințele necesare pentru a crea și implementa strategii personalizate, adaptate specificului și obiectivelor companiei tale. Bineînțeles că poți alege să te ocupi de campanii intern, mai ales dacă ai propriul departament de marketing. Ia însă în calcul și aceste aspecte:

  • O agenție dispune de o echipă diversificată de experți, fiecare specializat în diverse domenii, cum ar fi SEO, content marketing, design grafic sau social media. Pentru a îndeplini toate aceste roluri intern, este necesar să angajezi oamenii potriviți, ceea ce înseamnă inclusiv un buget mai ridicat, pe lângă efortul de a găsi profesioniști cu experiență.
  • Industria marketingului este în continuă evoluție, așa că tendințele și tehnologiile noi apar frecvent. Agențiile investesc constant în formarea și dezvoltarea angajaților, pentru a rămâne la curent cu noutățile. Prin urmare, ai acces la cele mai recente și eficiente soluții de marketing.
  • Agențiile folosesc deseori instrumente și platforme de marketing de ultimă generație, care pot fi costisitoare și complexe atunci când vrei să le gestionezi intern. Aceste instrumente includ software-uri de analiză, automatizare a marketingului, CRM-uri și platforme de publicitate. Echipa agenției poate colabora cu departamentele tale de marketing și vânzări, pentru a vă ajuta să vă familiarizați cu astfel de instrumente.
  • Externalizarea campaniilor către o agenție de marketing permite echipei tale interne să se concentreze pe alte activități, ceea ce poate îmbunătăți eficiența operațională și îți poate permite să utilizezi timpul și resursele într-un mod mai productiv.
  • O agenție de marketing are și avantajul de a-ți oferi un punct de vedere nou asupra afacerii tale și a strategiilor de marketing. Aceasta poate identifica oportunități și provocări pe care echipa ta internă poate le-ar fi ignorat din cauza familiarității excesive cu brandul și produsele.
  • Agențiile lucrează cu o varietate de clienți și industrii, ceea ce le permite să nu se plafoneze și să vină cu idei creative și inovatoare. Diversitatea de experiențe poate să ducă la campanii de marketing mai originale și mai eficiente.
  • O agenție de marketing îți poate oferi flexibilitatea de a-ți ajusta strategiile de marketing în funcție de nevoile și obiectivele tale de afaceri. Poți crește sau micșora bugetul și activitățile de marketing fără a trece prin procese lungi de recrutare și formare a echipei.

Cum alegi agenția de marketing potrivită

Colaborarea cu o agenție poate fi un parteneriat de durată, atâta timp cât faci o alegere inspirată. Iar ca în orice parteneriat, este important să te asiguri că echipa cu care vei lucra îți înțelege nevoile și îți poate promova în mod optim afacerea. Iată câteva aspecte de care ar trebui să ții cont când alegi agenția de marketing cu care vei colabora:

  • Definește-ți obiectivele
    Primul pas în alegerea agenției potrivite este să îți definești clar obiectivele de business. Vrei să crești traficul pe site? Să îți îmbunătățești prezența pe rețelele sociale? Sau poate să lansezi un nou produs? Obiectivele tale pot determina tipul de agenție de care ai nevoie. Caută o agenție care are experiență pe ceea ce îți dorești - de exemplu, dacă înclini mai degrabă către PR, este posibil ca o agenție specializată exclusiv în marketing să nu fie ceea ce cauți. Dacă vrei să te promovezi în zona de B2B, nu alege o agenție care are exclusiv un portofoliu B2C. 
  • Află ce portofoliu are agenția
    Este bine să alegi o agenție care fie are experiență în domeniul tău de activitate, fie lucrează cu clienți din diverse industrii. Astfel te poți asigura că echipa cu care lucrezi poate gestiona contul tău. Cere studii de caz și exemple de campanii anterioare pentru a vedea ce rezultate au obținut pentru diverși clienți. Observă pe site cu ce fel de companii au colaborat și întreabă ce tipuri de campanii au desfășurat.
  • Citește recenziile altor clienți
    La fel ca în cazul oricărei achiziții de servicii, merită să afli ce experiențe au avut alți clienți care au colaborat cu agenția respectivă. Recenziile acestora te vor ajuta să afli dacă echipa cu care vei lucra demonstrează că se poate adapta la cerințele clientului și abordează colaborarea cu seriozitate.
  • Încearcă să observi compatibilitatea culturală
    Colaborarea cu o agenție de marketing este o relație pe termen lung. Asigură-te că valorile și cultura agenției sunt compatibile cu ale companiei tale. Comunicarea și colaborarea vor fi mult mai eficiente atunci când există o aliniere culturală. De exemplu, dacă afacerea ta promovează valori precum sustenabilitatea și responsabilitatea socială, vei dori să colaborezi cu o agenție care împărtășește aceste valori și care poate transmite mesajele tale într-un mod autentic și coerent.
  • Cere o estimare de buget
    Stabilește un buget clar pentru serviciile de marketing și discută deschis despre costuri și așteptări financiare cu agenția. Este important să găsești o agenție care să ofere un raport calitate-preț corect și care să fie transparentă în privința costurilor. Discută despre serviciile incluse și asigură-te că nu există costuri ascunse. Chiar dacă pare tentant, nu opera cu stereotipuri de genul: ''cel mai bine aleg varianta cea mai ieftină, pentru că serviciile sunt aceleași'' sau ''cea mai scumpă agenție înseamnă calitate peste medie''. Serviciile extrem de ieftine ridică de obicei semne de întrebare, iar campaniile tale merită să fie de calitate, ca să aibă efectul dorit. Pe de altă parte, cel mai scump serviciu de pe piață nu este întotdeauna un etalon al calității.
  • Interesează-te cu privire la zona de consultanță
    Este bine ca agenția cu care colaborezi să îți ofere și servicii de strategie - consultanță cu privire la campanii. Astfel, vei primi sfaturi experte cu privire la strategiile de marketing, dincolo de partea de execuție. Un consultant/ campaign manager cu experiență îți va putea oferi idei și analize pe care poate nu le-ai fi luat în calcul inițial.
Află ce instrumente de marketing folosește agenția
O agenție care folosește platforme de marketing avansate îți va putea oferi soluții de marketing complete, care nu presupun doar execuție, ci și o bună gestionare a leadurilor și a clienților, precum și analize avansate ale campaniilor. O platformă de automatizare ca HubSpot poate completa strategiile de marketing, ajutându-te să obții rezultate mult mai bune, așa cum vei vedea în continuare.

De ce este bine să alegi o agenție familiarizată cu soluții CRM precum HubSpot

Un Customer Relationship Management (CRM) bine implementat poate transforma modul în care îți gestionezi campaniile de marketing, dar și relațiile cu clienții. HubSpot, de exemplu, îți oferă soluții integrate pentru marketing, vânzări și servicii pentru clienți. Alegerea unei agenții care este familiarizată cu HubSpot poate aduce mai multe avantaje:

  • Echipa agenției te va ajuta să integrezi platforma cu modul tău de lucru și instrumentele existente, asigurându-se că toate procesele funcționează fără probleme. 
  • Vei avea posibilitatea de a configura automatizări personalizate pentru a gestiona lead-urile, a urmări comportamentul utilizatorilor și a trimite mesaje personalizate în funcție de acțiunile lor.
  • Implementarea unui nou sistem CRM poate fi complexă. O agenție care lucrează deja cu HubSpot îți poate oferi training și sprijin continuu, asigurându-se că echipa ta folosește platforma la capacitate maximă.
  •  HubSpot permite automatizarea diferitelor procese de marketing, cum ar fi trimiterea mailurilor (inclusiv de lead nurturing), segmentarea audienței, și urmărirea lead-urilor. 
  • Platforma oferă rapoarte și analize detaliate, ceea ce te ajută să evaluezi eficiența campaniilor și să iei decizii informate bazate pe date concrete. Poți urmări metrici precum rata de deschidere a emailurilor, rata de conversie, și ROI-ul campaniilor, identificând astfel oportunitățile de îmbunătățire.

    O agenție de marketing competentă poate fi de un real ajutor în dezvoltarea afacerii tale. De aceea, este important să cântărești bine și să lucrezi cu o echipă care simți că te poate aduce mai aproape de obiectivele tale. La Beans United, punem preț pe acest aspect - ne dorim ca între noi și clienții noștri să existe compatibilitate și să creăm un parteneriat autentic. Colaborăm cu afaceri B2B și B2C din diverse domenii, însă toate aceste afaceri au în comun dorința de a face marketing de calitate, de a atrage și loializa clienții pe termen lung.

Dacă vrei să afli mai multe detalii despre activitatea noastră, portofoliul de clienți și instrumentele de marketing pe care le utilizăm, te invităm să programezi un demo,. Ia chiar acum legătura cu noi prin formularul de mai jos și hai să descoperim împreună dacă suntem a perfect match.

Solicită un demo pentru afacerea ta

Descarcă studiul