RE/MAX România a crescut numărul de lead-uri calificate și a îmbunătățit procesele de marketing și vânzări, folosind HubSpot din 2016, alături de agenția parteneră, Beans United.
RE/MAX este franciza imobiliară nr. 1 în lume, cu peste 8.000 de birouri în întreaga lume și 140.000 de agenți în 110 țări. În România, RE/MAX a fost înființată în 2006, iar odată cu preluarea managementului regional în 2013, rețeaua RE/MAX s-a dezvoltat pe principii solide, având în 2023 peste 75 de birouri și 1000 de agenți. Franciza RE/MAX este un sistem prin care antreprenorii află în detaliu cum să conducă o afacere imobiliară, primind apoi instrumentele necesare pentru a conduce afacerea cu succes și sprijin continuu în marketing, training, dezvoltarea afacerii, tehnologie și juridic din partea unor echipe specializate în aceste domenii și a unor parteneri externi.
În 2017, RE/MAX era în căutarea unui partener de marketing pe termen lung care să contribuie la dezvoltarea rețelei de francize imobiliare din România prin generarea de lead-uri de vânzări calificate.
În urma începerii parteneriatului cu Beans United și a implementării HubSpot, RE/MAX a aplicat o strategie de inbound marketing cu tactici personalizate pe tot parcursul “buyer’s journey” pentru a achiziționa noi clienți și pentru a atinge obiectivele de generare de lead-uri, creșterea traficului și alinierea activităților de marketing și vânzări.
Pentru a atrage potențiali antreprenori să investească în franciza RE/MAX, am propus și implementat campanii de inbound marketing, pornind de la principalele nevoi (“pain points”) ale Buyer Personas identificate pentru RE/MAX. Am creat conținut premium descărcabil (eBooks, video, studii de cercetare de piață) care se adresează diferitelor etape ale pâlniei de vânzări, promovându-le în rândul unor audiențe specifice prin campanii PPC.
Potențialii cumpărători au ajuns pe landing pages create în HubSpot și au dat click pe Call-to-Actions specifice pentru a descărca materialele premium care le oferă răspunsuri pentru nevoile lor în etapa de Awareness.
Ulterior, lead-urile au fost targetate prin anunțuri de remarketing cu o ofertă “bottom of the funnel”, axată pe conversie. Lead-urile care au descărcat conținutul premium au fost înscrise într-un flow dedicat de lead nurturing, prin utilizarea HubSpot workflows. Astfel, au primit o serie de e-mailuri concepute pentru a-i muta în etapa de Consideration/Close.
Procesele de marketing și de vânzări sunt aliniate în HubSpot, permițându-ne astfel să obținem o adoptare de 100% a HubSpot, atât de către echipele de marketing, cât și de către vânzări. Iată cum facem acest lucru:
Lead-urile atrase din toate campaniile de marketing sunt atribuite unor “deal owners” prin utilizarea unor câmpuri ascunse și a proprietăților personalizate din formularele Hubspot.
Pentru transferul de la marketing, la vânzări, am folosit HubSpot Workflows și notificări interne, pentru a stabili un “deal owner” corespunzător. Atunci când un lead de marketing este trimis în CRM-ul de vânzări, persoana de vânzări este notificată și are toate informațiile necesare pentru a realiza o vânzare corespunzătoare.
Pentru raportări, folosim datele de pe site, de pe landing pages ale campaniilor și din social media.
Parteneriatul cu Andreea Moisa și echipa Beans United a fost cea mai bună alegere pentru dezvoltarea și implementarea strategiei de marketing online RE/MAX. Pe parcursul celor aproape 6 ani de colaborare, echipa Beans United a dat dovadă de profesionalism, eficiență și promptitudine, indiferent de provocările întâmpinate. Acestea sunt motivele pentru care o recomand oricui își dorește să aibă rezultate cu adevărat notabile.
Ecaterina Roșca,
Chief Marketing Officer, RE/MAX ROMÂNIA
© Beans United - Agentie de Inbound Marketing - partener Hubspot Romania