Studiul State of Inbound din acest an vine cu o serie de insight-uri valoroase de care orice om de marketing sau sales care vrea să aibă rezultate ar trebui să țină cont.
Peste 6200 respondenți din 99 de țări au fost implicați în sondajul susținut de HubSpot, respondenți reprezentativi pentru o varietate de industrii și tipuri de companii. Studiul s-a desfășurat în perioada Februarie - Martie 2018
Studiul State of Inbound din acest an vine cu o serie de insight-uri valoroase de care orice om de marketing sau sales care vrea să aibă rezultate ar trebui să țină cont.
Urmărește mai jos 5 tendințe relevate de piața globală care te vor ajuta să-ți reconectezi obiectivele și optimizezi strategia.
#Pick 01
Interesul pentru implementarea metodologiei inbound a crescut semnificativ în 2018
În timp ce abordările de tipul outbound pierd încet dar sigur teren, dovedind constant ineficiența content-ului intruziv și intențional, companiile aleg să își concentreze mai mult eforturile în strategii care au la bază metodologia de inbound marketing.
Așa cum arăta un studiu în urmă cu 2 ani, 33% dintre inbound marketeri și 31% outbound marketeri indică practicile de outbound marketing (reclamele plătite, de exemplu), ca cele mai ineficiente acțiuni cu un consum major de timp și reurse.
(Source: The Ultimate List of Marketing Statistics 2018)
State of Inbound 2018 reconfirmă această percepție și marchează o semnificativă migrare a focusului către inbound marketing:
Q: Care este principala abordare de marketing în compania dvs?
A: Strategiile noastre se bazează în special pe inbound marketing
#Pick 02
Tacticile de inbound generează un ROI mult mai ridicat
Peste 39% dintre marketeri spun că argumentarea prin ROI a eficienței pe care o au activitățile de marketing este cea mai importantă provocare.(HubSpot, 2018)
(Source: The Ultimate List of Marketing Statistics 2018)
Ținând cont de eficiența pe care State of Inbound 2018 o indică, implementarea metodologiei de inbound marketing devine astfel un MUST HAVE pentru fiecare afacere interesată de marketing cu rezultate măsurabile.
Q: Ce tip de abordare a generat un ROI mai mare în compania dvs:
inbound marketing-ul sau outbound marketing-ul?
Află în 30 de minute ce poate însemna metodologia de inbound
pentru compania ta, de ce nu generezi suficiente lead-uri și
ce optimizări îți recomandăm!
#Pick 03
Departamentele de marketing investesc din ce în ce mai mult în comunicare video, rețele de socializare și aplicații de messaging
Rolul conținutului dinamic, structurat și puternic reprezentat din punct de vedere vizual a crescut accelerat în ultimii 2 ani. Conținutul video, de exemplu, are de 50 ori șanse mai mari să genereze rezultate organice față de un material bazat în special pe text. (Omnicore, 2018)(Source: The Ultimate List of Marketing Statistics 2018)
În acest context, nu este, astfel, surprinzător faptul că pentru următoarele 12 luni marketerii intenționează să investească mai mult efort și resurse în canalele media care implică mesaje video.
Este prezența companiilor încă relevantă în rețelele de socializare? Ar trebui acestea să-și orienteze mai mult eforturile către comunicarea prin aplicațiile de messaging?
Răspunsul vine din cele mai recente statistici:
- 105 milioane de oameni utilizează lunar Facebook Messenger (Statitsa, 2018) și până în 2021, specialiștii estimează că vom avea peste 2.48 miliarde de oameni care vor utiliza messenging apps. (Statitsa, 2018)
(Source: The Ultimate List of Marketing Statistics 2018).
- 40% dintre oamenii din online accesează o rețea de socializare profesională în fiecare zi. (Omnicore Agency, 2018)
(Source: The Ultimate List of Marketing Statistics 2018)
#Pick 04
Conținutul de tip BOFU a devenit esențial
"Cum știi dacă este relevant conținutul pe care îl publici? Crește traficul și engagement-ul în social media și generează lead-uri calificate."
- Jason Miller, Sr. Manager Content & Social, LinkedIn Marketing Solutions -
Cu o orientare clară spre conversie și generare de lead-uri calificate, activitățile de marketing se construiesc din ce în ce mai mult în jurul conținutului de tip BOFU (free trial, consiliere gratuită, cod de discount, etc). Fie că vorbim de campanii B2B sau B2C, generarea de conținut relevant pentru această fază reprezintă o provocare importantă. Aici specialistul de marketing trebuie să sincronizeze perfect intențiile de vârzare cu interesele reale ale audienței pentru a putea genera rezultate cuantificabile.
Q: Care sunt prioritățile de top ale companiei pentru următoarele 12 luni?
#Pick 05
Echipele de marketing care au SLA implementat au remarcat un număr crescut de lead-uri calificate
În echipele care au implementat SLA între vânzări și marketing s-a remarcat o cooperare mult mai eficientă și un nivel de performanță semnificativ mai ridicat. Echipele de marketing înțeleg mai bine impactul strategiei lor, în timp ce vânzările apreciază mai mult rezultatele generate de acțiunile de marketing.
Ce sursă generează cele mai multe lead-uri calificate pentru echipa de vânzări?
Descoperă mai multe date din cel mai recent studiu State of Inbound 2018 și află care sunt cele mai importante direcții adopate de companiile din întreaga lume din perspectiva strategiilor și inițiativelor de marketing și vânzare.