header-articol-google-seo.jpg

Cum sa domini prima pagina in Google?

Publicat de: Andreea Moisa

14 Feb 2014

A obtine prima pozitie pe cuvinte strategice legate de produsele si serviciile companiei nu este suficient. Chiar si prima pozitie va atrage intre 10% - 30% din vizitatorii care vor efectua o astfel de cautare. Variatiile intre procentaje pot fi influentate de : titlul paginii, descrierea afisata in Google, URL, numele brandului, authorship mark-up, rich snippets (video, pret, stoc, etc).

Ce se intampla cu restul vizitatorilor?

Acestia vor ajunge pe restul de 9 rezultate din pagina care raspunde la cautarea efectuata. Acestea pot fi site-urile competitorilor, site-uri de stiri, retele sociale, portaluri sau orice alta proprietate care este referentiata pentru cautarea noastra.

Ce putem face pentru a atrage mai multe vizite ?

1. Urmareste tipurile de rezultate care apar in primele 3 pagini pentru cuvintele cheie pe care le urmaresti

Pentru a obtine rezultate cat mai bune, este indicat sa largesti lista de cuvinte cheie, pornind de la cuvintele cheie foarte generale precum “centrale termice” la cuvinte cheie specifice precum “centrale termice pe gaz”, numele produselor “centrale termice (nume brand)”. Urmareste sugestiile de cautare afisate sub rezultatele oferite de Google precum si sugestiile de cautare oferite de Google Instant in momentul in care efectuezi o cautare.

2. Inlatura siteurile competitorilor

Acestea sunt proprietati pe care nu le putem controla sau influenta in acest punct.

3. Fa o lista cu tipurile de siteuri pe care le intalnesti si in care ai putea fi mentionat

  • Forumuri
  • Site-uri de stiri
  • Bloguri
  • Portaluri de specialitate
  • Rezultate localizate (Google Places)
  • Video-uri pe Youtube
  • Retele sociale (Facebook, Google+, Slideshare)
  • Siteuri de comunicate de presa
  • Agregatoare
  • Reviste online
  • Site-uri de anunturi
  • Pagini Wikipedia
  • Ziare online
  • Siteuri dintr-un domeniu conex

4. Selecteaza doar siteurile care vor aduce valoare in decizia cumparatorului

Imagineaza-ti daca un potential client ar gasi site-ul tau pe una din aceste proprietati. Daca ar aduce valoare in procesul sau de decizie pentru achizitionarea unui produs, pastreaza-l. Daca in primele rezultate se afla un agregator de informatii de slaba calitate, poti renunta la el.

5. Pregateste-ti un plan pentru a-ti reprezenta business-ul pe aceste proprietati

Pornind de la lista preselectata de site-uri, poti incepe sa concepi un plan pentru reprezentarea brandului tau pe aceste proprietati terte. Foloseste un sistem de prioritizare in functie de: gradul de dificultate, platit vs. neplatit, resurse externe de care ai nevoie (de exemplu pentru realizarea video-urilor)

Acesta este un studiu al pietei din perspectiva online pentru a identifica posibilitatile de afisare a brand-ului tau in siteuri relevante. Pe masura ce vei optimiza prezenta ta pe aceste siteuri vei putea obtine mai multe puncte de vizibilitate in prima pagina iar vizitatorii interesati de serviciile si produsele tale vor avea o incredere mai mare in brand-ul tau.

Sectiunea de comentarii este deschisa pentru pareri, intrebari sau completari.

Descarcă studiul

Categorii:
Optimizare SEO