header-articol-trends

Află de la specialiștii Beans care sunt tendințele anului 2020 în Inbound Marketing

Publicat de: Adina Popescu

14 Ian 2020

A început un nou an, iar echipa Beans United este deja în acțiune, pregătind și implementând campanii de Inbound Marketing, scriind materiale inspirate și ajutându-și clienții să obțină cele mai bune rezultate. Pregătește-te și tu pentru un 2020 plin de campanii reușite, punând în practică sfaturile echipei Beans, cu privire la tendințele anului în marketing:

horea-piper-beans-united

HOREA PIPER 
Web Design Team Lead

Trei tendințe se remarcă în acest an:

Microinteractions
Animații mici și feedback subtil cu privire la interacțiunea cu elementele din UI. Înlocuim schimbarea convențională de culoare cu animații potrivite acțiunilor de tip click, tap, pull-to-refresh, loading, etc.

Ilustrații 2D și 3D
Ilustrația a dobândit o nouă pondere în produsele noastre digitale. Nici măcar cele mai bune fotografii de stoc nu mai fac față, iar ilustrațiile flat au zilele numărate. Asta nu înseamnă că este nevoie de ilustrații foarte complexe pentru că ceva să funcționeze, ci să ia în considerare toate referințele stilistice pe care un ilustrator / designer le are pe la îndemână. Hand-drawn, 2D sau chiar 3D sunt stiluri foarte viabile de luat în considerare astăzi.

Neumorphism Design
Principiile Material Design au fost trecute la nivelul următor prin împingerea elementelor grafice către un nivel ridicat de realism. De exemplu, un buton poate arata ca un buton din viața reală, iar minimalismul ajută la o estetică care este de fapt nouă și utilizabilă.
Citește mai mult
andreea-gheorghiu-beans-united

ANDREEA GHEORGHIU 
Head of Inbound Marketing Consulting

În 2020, conținutul calitativ va continua să primeze, în detrimentul conținutului cantitativ. Instagram încearcă să ascundă like-uri, ceea ce înseamnă că într-o bună zi, aprecierile, comentariile și share-urile pot deveni irelevante. Ceea ce va fi relevant este calitatea conținutului creat. Articolul, video-ul sau e-bookul tău a avut sfaturi acționabile care au influențat în bine acțiunea publicului țintă? Postarea ta pe Instagram va face pe cineva să-și schimbe unul dintre obiceiurile sale de consum? Episodul de podcast a fost motivul pentru care clientul tău a decis că astăzi își va schimba strategia de afaceri?

Conținutul calitativ care răspunde de fapt la problemele clientului tău și îl inspiră să facă o schimbare care necesită implicarea ta în acest proces este ceea ce va învinge conținutul cu titluri de tip clickbait, followerii falși și ratele exagerate de engagement.

Așa cum probabil știi, Facebook a adăugat o mulțime de noi restricții în ultima perioadă. În 2020, te poti aștepta la o mulțime de modificări ale politicii Facebook și restricții de publicitate. Aceste schimbari pot fi pozitive pentru marketeri, pentru că practic le indică ce tactici au cele mai mari șanse de a livra rezultate pe platforma lor. Poți adăuga pagina Advertising Policies în Bookmarks și să o consulți regulat, ca să nu ai surprize pe măsură ce ad-urile tale rulează în cadrul campaniilor pe care le desfășori.
Citește mai mult
elena-ilie-beans-united

ELENA ILIE 
SEO Specialist

„Ce să facem sau…ce să nu facem în 2020 în marketing online: Stop targeting individual keywords, chasing page views and “spraying and praying” with content. 😊

Ce să facem sau…ce să nu facem în 2020 în marketing online: Stop targeting individual keywords, chasing page views and “spraying and praying” with content. 😊

În 2020, strategiile SEO și de marketing online în general sunt dominate de 2 aspecte esențiale: User Focus și High-Quality, Optimized Content. Cele 2 aspecte nu sunt noi în strategiile SEO și marketing online, nu sunt scoase acum dintr-o cutie a Pandorei pe care am gasit-o uitată pe fundul unui ocean și le vedem pentru prima oară. Le cunoaștem deja din conceptul Buyer’s Journey. Se schimbă, însă, abordarea acestora: Utilizatorul este experimentat în ale internetului, e tot mai pretențios și mai selectiv, de aceea Conținutul (text, imagine, video etc.) trebuie să îi ofere mai mult decât un set de informații frumos împachetate în cuvinte; acest Conținut trebuie să ofere o experiență deosebită, dialog/comunicare și emoție. Cu ce începem? Cu studiul algoritmilor Google BERT și RankBrain.
Citește mai mult
iulia-pardau-beans-united

IULIA PARDĂU 
Content Marketer

„În materie de content, se va face în 2020 o diferență și mai mare între useful content și junk content. Utilizatorii simt din ce în ce mai mult nevoia de a căuta sursa informațiilor, și vor deveni și mai selectivi în materie de platformele și paginile pe care le accesează.

Există la nivel general o tendință de ”anxietate socială” vis-a-vis de manipularea prin conținut, de aceea cred că va crește nivelul de onestitate, vulnerabilitate și originalitate în crearea și livrarea de conținut, atât la nivel de companii, cât pentru persoane private și influenceri.

În ceea ce privește platformele, companiile vor experimenta mai mult podcasturile, vor inova conținut pe canale sociale noi și inedite precum TikTok și vor încerca să intre în zona de content VR acolo unde permite tehnologia.
Citește mai mult
adina-popescu-beans-united

ADINA POPESCU 
Content Marketer

Cuvântul cheie pentru 2020 în content este "personal". De la tonul folosit, care devine mai apropiat de client, până la canalele utilizate, specialiștii în marketing se vor axa pe stabilirea unei relații autentice, ce va transcende procesul de vânzare.

Comunicările eficiente vor fi acelea în cadrul cărora clientul va simți că i s-a adresat un prieten, nu un specialist în promovarea unor servicii sau produse. Tonul potrivit va merge mână în mână cu canalul de difuzare, pentru că rezultatele nu se obțin atunci când transmiți conținutul în zone unde clientul tău nu ajunge în mod uzual. De asemenea, se va pune accent și pe calitatea materialelor: un content bun este și un bun jurnalist. Clienții anului 2020 nu se mai mulțumesc cu un conținut vag și impersonal, ci își doresc materiale care să le capteze din plin atenția și să le aducă în vedere aspecte noi și interesante.
Citește mai mult
liana-cuta-beans-united

LIANA CUTA 
Inbound Marketing Consultant

În 2020, un număr tot mai mare de branduri (mici sau mari) își vor îndrepta atenția către micro-influencer marketing. Ce reprezintă un micro-influencer? Acea persoana activă pe canalele de socializare care are o audiența între 1.000 - 10.000 de urmaritori si este cunoscută pentru interesul exprimat în mediul online, referitor la un anumit domeniu (tech, fashion, sustenabilitate, economic etc.).

Avantajele unei colaborări cu micro-influenceri sunt clare: deși au o audiență mai mica aceasta este mult mai engaged și mai bine targetată decât cei care au milioane de urmăritori, sunt autentici dar și mai accesibili din punct de vedere financiar. Indiferent de tipurile de activități alese (review-uri sau articole pe blog, postari video, Instagram sau Facebook Stories), nu uita sa îți setezi clar obiectivele și să urmărești rezultatele cu atenție. 😊
Citește mai mult
alex-busuioc

ALEX BUSUIOC 
Inbound Marketing Consultant

Unul din trendurile care își păstrează ascensiunea în 2020 este personalizarea comunicărilor de marketing și a ofertelor comerciale, atât în arena B2B cât și în cea B2C. Oamenii reacționează mult mai bine la mesajele care iau în considerare preferințele și intențiile lor - cu alte cuvinte, la mesajele de marketing care dau impresia că unui brand chiar îi pasă de oameni și de nevoile lor.

Cu toate acestea, puține companii reușesc în prezent să facă o personalizare în adevăratul sens al cuvântului, iar obstacolele în calea personalizării la scară mare se înmulțesc pe zi ce trece. Îngrijorarea crescândă a oamenilor cu privirea la folosirea datelor lor personale de către companii îi împinge pe tot mai mulți să folosească diverse metode de a-și ascunde urmele online - ad și cookie blockers, Private/incognito mode în browser, navigare prin VPN, etc. - ceea ce face foarte dificilă colectarea unor date necesare pentru personalizarea comunicărilor de marketing. În același timp, legile recent introduse peste tot în lume (GDPR, CCPA, etc.) pentru protecția datelor personale îngreunează și mai mult inițiativele de personalizare ale companiilor. Mai mult, pentru a da peste cap întreaga industrie a advertising-ului online, Google a anunțat că în maxim 2 ani browser-ul său Chrome (care este cel mai folosit la scară mondială) va bloca cookie-urile instalate de terțe părți atunci când un vizitator intră pe un site web. Rămâne de văzut cum companiile și platformele online vor aborda în continuare aceste tendințe contradictorii - nevoia de personalizare, pe de o parte, și nevoia de protejare a datelor personale, pe de altă parte.
Citește mai mult
andreea-moisa-beans-united

ANDREEA MOISA
Managing Director

În acest an vom face un pas mare și semnificativ către o abordare mult mai autentică în marketing. O abordare care face trecerea de la marketingul pe care îl știm astăzi, bazat pe identificarea dorințelor consumatorului și imbrăcarea produsului pentru a corespunde acestora, către un marketing înglobat în produs, care are rolul de a servi cu adevarat interesele cumpărătorilor, care se exprimă prin atributele reale ale produsului, fără a încerca să manipuleze cumpărătorul. Oamenii văd dincolo de aceste cuvinte poleite, iar brandurile vor fi nevoite să se adapteze, schimbându-și modul de comunicare, cât și produsele marketate.

Urmează și tu sfaturile specialiștilor Beans United, pentru a te apropia mai mult de clienții tăi și a avea o strategie de marketing de nota zece. Sau să spunem de nota 20, ca să fim în ton cu anul? 😉

Descarcă studiul