Fie ca vorbim despre vizitele pe site, ratele de conversie sau numarul de lead-uri generate, astazi oamenii de marketing se folosesc de foarte multi metrici in munca de zi cu zi. Toti acesti indicatori sunt importanti, deoarece ii ajuta sa analizeze performanta echipei si sa stabileasca noi obiective.
Ca specialist de marketing ai putea crede ca acesti indicatori sunt la fel de importanti pentru executivii companiei ca si pentru echipa ta. Cu toate astea, vei fi suprins sa afli ca pentu managerul tau nu conteaza atat de mult numarul de share-uri de pe o anumita pagina sau cu cat a crescut engagementul pe un anumit site ci mai degraba costul total al departamentului, investitia in clientii noi si profitul.
Un manager va fi intotdeauna interesat de indicatorii care au un impact direct asupra business-ului.
Cand vine vorba de costuri, in cadrul echipei tale de marketing, indicatori precum costul unui vizitator, lead, sau fan pot fi de interes deoarece te ajuta sa iei decizii privind actiunile viitoare ale echipei, dar managerul tau va fi interesat doar de costurile generale si de rezultatele nete, nu si de pasii intermediari.
Te intrebi, probabil, atunci care sunt indicatorii de interes pentru un manager.
Mai jos sunt 6 indicatori care iti vor garanta succesul intr-o intalnire cu managerul tau :
1. Costul de achizitie al unui client (CAC)
CAC-uldeterminacostul mediu total al companiei pentru achizitia unui nou client.
Practic, acest indicator arata cat cheltuie compania pentru fiecare client achizitionat. CAC-ul trebuie, de regula, sa fie mic. Un CAC mare inseamna o eficienta scazuta a departamentului de vanzari sau marketing.
2. Procentajul de Marketing din Costul de achizitie al unui client ( M%-CAC)
Acest indicator reprezinta suma cheltuita de departamentul de marketing din costul total de achizitie al unui client, calculata ca si procentaj.
M%-CAC arata impactul pe care il are atat performanta cat si cheltuielile echipei de marketing asupra costului total de achizitie al unui nou client.
M%-CAC-ul este interesant de urmarit in timp, deoarece orice schimbare a valorii poate insemna o schimbare in strategia sau productivitatea echipei.
Este de preferat ca ca acest indicator sa fie mic. Un M%-CAC mare poate insemna o performanta scazuta a echipei de marketing, sau cheltuieli prea mari ale departamentului, care nu se sustin decat intr-o faza de investitie.
3. Raportul dintre valoarea clientului si CAC-ul (LVT : CAC)
Acest indicator reprezinta o metoda prin care companiile estimeaza daca investitia intr-un anumit client a fost profitabila. Se calculeaza tinand cont de valoarea totala pe care compania o primeste de la fiecare client, comparativ cu ceea ce cheltuieste ca sa obtina acel client.
Daca LTV : CAC este mai mare, atunci ROI-ul livrat de echipa de vanzari si marketing este mai mare. Cu toate astea, nu vrei ca raportul sa fie prea mare, deoarece ar trebui sa investesti intotdeauna in noi clienti.
4. Timpul in care iti recuperezi CAC-ul
Acest indicator arata numarul de luni necesar pentru a recupera CAC-ul investit in achizitia de clienti noi. El trebuie sa fie cat mai mic, deoarece cu cat iti recuperezi banii investiti in achizitia unui client intr-un timp mai scurt, cu atat vei incepe sa ai profit de pe urma acelui client.
In general, majoritatea companiilor incearca sa isi recupereze investitia in mai putin de un an.
5. Procentul de clienti proveniti din lead-urile de marketing
Acest indicator arata ce procent din clientii noi achizitionati provine din eforturile departamentului de marketing.
Este un indicator foarte important deoarece arata impactul pe care il au lead-urile provenite de la echipa de marketing asupra achizitiei de noi clienti. De obicei, procentul variaza in functie de modelul de business.
6. Procentul de clienti influentati de departamentul de marketing.
Acest indicator se refera la toti clientii cu care a interactionat marketingul cat timp erau inca lead-uri.
Prin prezentarea acestui indicator, ii oferi managerului tau o imagine de ansamblu asupra impactului pe care departamentul de marketing il are, in intreg prcesul de vanzare.
Prezentarea unor indicatori cu impact direct asupra business-ului, prin care arati ca eforturile echipei tale de marketing sunt sustinute si aduc companiei profit, iti ofera mai multa sustinere din partea managerului, ceea ce inseamna un buget mai mare si mai multa libertate pentru punerea in practica a strategiei.
Daca vrei sa afli mai multe detalii despre cei 6 indicatori, in special cum se calculeaza si cum valorile lor iti impacteaza munca echipei, descarca ghidul de mai jos :