Facebook-ul contine foarte multe pagini, unele cu mai multi fani, altele cu mai putini. Te-ai gandit vreodata, oara ce ii atrage pe fani pe o pagina de Facebook?
Fanii vor fi intotdeauna atrasi de un continut de calitate si de informatii relevante pentru ei. Dar cresterea audientei nu este suficienta pentru a-ti garanta succesul. Pentru rezultate remarcabile, ai nevoie si de o buna interactiune cu audienta formata. Dar cum stii daca ai suficienta interactiune cu fanii pe pagina ta?
In 2011, Facebook a introdus termenul de EdgeRank, un algoritm care determina ceea ce apare in orice News Feed al unui utilizator. Acest algoritm are 3 componente: afinitate, greutate si degradare in timp.
- Afinitatea este determinate de interactiunea dintre doi utilizatori de Facebook. Cu cat interactionezi mai mult cu un fan, cu atat mai mult postarile tale ii vor aparea acestuia in News Feed.
- Greutatea se refera la tipurile de postari. Un share, de exemplu, cantareste mai mult decat un comment iar un comment cantareste mai mult decat un like si tot asa.
- Degradarea in timp se refera la actualitatea unei postari. Cu cat o postare este mai veche cu atat devine mai putin relevanta pentru un utilizator.
Cu cat EdgeRank-ul paginii unui utilizator este mai mic, cu atat interactiunea dintre acest user si pagina ta va a fi mai mica. De fapt, numai 17 % dintre postarile unei pagini de business apar de regula in news feed-ul unui fan. Pentru a mari acest procent si pentru a-ti creste audienta, trebuie sa iti cresti EdgeRank-ul.
Hai sa vedem cum poti face asta in 5 pasi :
1. Asigura-te ca pagina ta contine toate informatiile relevante
Foloseste sectiunea « Despre » a paginii pentru a adauga cat mai multe informatii, care va ajuta utilizatorul sa te cunoasca si sa iti inteleaga mai bine business-ul: o prezentare generala a business-ului, un link catre website si orice alta informatie pe care o consideri necesara pentru a atrage clienti.
2. Strange cat mai multe « Like »-uri.
Invita-ti prietenii si cunostintele de pe pagina personala sa iti aprecieze pagina de business printr-un « Like ». In cadrul sectiunii de « Page Manager », sub meniul de « Build audience », Facebook-ul iti ofera optiunea « Invite Friends » prin care poti trimite o cerere catre toti prietenii din lista personala.
O alta metoda de a strange like-uri este distribuirea paginii tale tale de Facebook pe profilul personal. De asemenea, poti incarca o o lista de contacte de email pentru a incuraja contactele existente sa se conecteze. Oricare dintre aceste metode ai folosi, ai grija cu promovarea excesiva catre contactele neinteresate.
3. Promoveaza-ti pagina de Facebook atat prin intermediul canalelor de comunicare online cat si offline.
Cresterea vizibilitatii este strans legata de promovarea paginii tale. Foloseste atat canale de marketing online cat si offline.
De exemplu, daca ai un magazin, lipeste autocolante in vitrina prin care iti promovezi pagina de Facebook. De asemenea poti include URL-ul Facebook pe chitantele pe care le oferi clientilor.
Daca ai un website, blog, sau email newsletter, foloseste plugin-uri sociale de Facebook, cum ar fi butonul de Like sau Like Box. Astfel, un vizitator de pe website sau blog poate sa iti dea Like la pagina de Facebook folosind direct butonul de Like de pe website sau blog, fara a fi nevoit sa navigheze catre pagina de Facebook.
4. Creeaza un continut de valoare pentru fanii tai.
Pentru cresterea interactiunii dintre fani si pagina ta, ai nevoie de acel continut interesant, atragator si relevant de care vorbeam la inceputul articolului. Primul pas catre crearea unui continut de calitate este intelegerea nevoilor clientilor tai. De exemplu, daca ai o pagina a unui magazin cu produse bio, posteaza informatii legate de binefacerile unei alimentatii bio si tot ceea ce consideri util pentru un utilizator care a decis sa urmeze acest tip de alimentatie.
Daca ai nevoie de inspiratie pentru ceea ce ar putea atrage ca informatie pe Facebook, incearca sa petreci o saptamana notand tot ce iti capteaza atentia pe News Feed-ul personal, ce te face sa dai click, sa comentezi sau sa distribui. Foloseste aceste observatii pentru viitoarele tale postari.
5. Foloseste publicitatea platita pentru a-ti promova pagina
Daca ai folosit deja toate contactele existente, Facebook iti ofera posibilitatea de a strange « Like »- uri prin intermediul publicitatii platite. Foloseste « Facebook Ads » pentru a crea o reclama a paginii tale, care va aparea pe News Feed-ul utilizatorilor care nu sunt inca fani ai paginii.
Successul business-ului tau ester strans legat de interactiunea pe care o ai cu fanii de pe pagina de Facebook, deoarece pe acesti fani ii poti transforma in Lead-uri si in cele din urma in clienti.
Daca vrei sa afli mai multe informatii despre cum sa obtii mai multi clienti din Facebook, descarca gratuit ghidul de mai jos.