De 8 ani încoace, HubSpot ia pulsul marketerilor și a oamenilor de vânzări din lumea întreagă cu privire la provocările, prioritățile și strategiile aplicate și planificate pentru anul care urmează. Insight-urile rezultate sunt reunite într-un raport amplu: The State of Inbound.
Anul acesta, studiul a inclus 4.500 de respondenți, iar pe baza concluziilor din raportul State of Inbound 2016, e mai evident ca niciodată că inbound-ul a cunoscut o creștere impresionantă. Acest lucru dovedește că tot mai multe companii sunt conștiente că obiceiurile consumatorilor s-au schimbat și sunt în continuă schimbare, iar singura soluție pentru a avea succes este să țină pasul cu această evoluție.
”Lumea devine din ce în ce mai INBOUND. Devine mai autentică, are mai puține întreruperi. Privind statisticile raportului de anul acesta, pot spune cu siguranță că în următori 10 ani vom vedea o lume care aplică din ce în ce mai mult inbound-ul.”
Brian Halligan - CEO, HubSpot
Noi te invităm să parcurgi o selecție a câtorva dintre cele mai importante concluzii prezentate în State of Inbound 2016.
#Pick 01
Probabilitatea ca strategia de marketing să fie considerată eficientă este de 4 ori mai mare în rândul companiilor care aplică inbound-ul.
Pentru prima oară, HubSpot a inclus în studiu o nouă abordare, întrebând marketerii ce cred despre eficiența strategiei de marketing pe care o aplică în cadrul organizației.
Din totalul de 61% de marketeri care declară că strategiile lor sunt eficiente, cei mai mulți sunt cei care aplică tactici inbound în cadrul companiei. Mai exact, 81% dintre cei mulțumiți de rezultatele strategiei aplicate folosesc inbound marketingul, în vreme ce doar 18% cei mulțumiți aplică tactici outbound.
Plecând de la abordarea voastră de marketing,
crezi că stategia de marketing aplicată este eficientă?
#Pick 02
74% dintre marketeri declară că prioritatea nr.1 este convertirea lead-urilor.
Conform raporului realizat de HubSpot, prioritățile de marketing ale companiilor au rămas relativ aceleași în ultimii trei ani. Explicația stă în faptul că lead-urile rămân un indicator extrem de important pentru marketeri.
Dacă analizăm în paralel prioritățile companiilor care aplică inbound marketing-ul și a celor care aplică outbound marketing-ul, vom observa câteva diferențe în abordarea lor. În ansamblu, în următoarele 12 luni, companiile outbound sunt ușor mai orientate spre creșterea vânzărilor în comparație cu cei care aplică inbound marketing-ul, cu focus pe
lead-uri și creșterea traficului pe site.
#Pick 03
Șansele de a primi bugete mai mari cresc de 1.6 ori în rândul marketerilor care calculează ROI-ul.
Măsurarea ROI-ului a fost o provocare pentru marketeri de-a lungul timpului și s-a dovedit că a fi capabil de a măsura ROI-ul este crucial pentru succesul echipelor de marketing. Cei care au calculat ROI-ul au mai multă încredere în strategia lor de marketing, 72% spunând că strategia lor este eficientă, în timp ce doar 49% dintre cei care nu calculeaza ROI-ul pot face aceeași afirmație.
Consideri că strategia de marketing a companiei este eficientă?
Când vine vorba de creșterea bugetelor în raport cu anul trecut, 49% dintre cei care calculeaza ROI-ul spun că au avut creșteri mari de bugete, comparativ cu doar 30% din marketerii care nu acordă atenție acestui indicator.
Cum este bugetul de marketing curent comparativ cu cel de anul trecut?
#Pick 04
Doar 29% dintre oameni vor să vorbească cu un om de vânzări pentru a se informa, iar 62% preferă motoarele de căutare.
Nu mai e o noutate pentru nimeni faptul că oamenii preferă să parcurgă singuri prima etapă a procesului de achiziție, cea de awareness. Dintre oamenii aflați într-un proces de achiziție, 60% doresc să interacționeze cu un reprezentant de vânzări abia în a doua etapă, de consideration.
În ce moment al procesului de achiziție dorești să vorbești cu un om de vânzări?
Statisticile arată că 62% din oamenii folosesc motoarele de căutare și 48% dintre ei vizitează site-ul oficial al companiei. Doar 29% dintre aceștia doresc să poarte discuții cu reprezentanții de vânzări în etapa de awareness.
Privind din perspectiva oamenilor de vânzări, doar 26% dintre ei cred că este mult mai greu să prospectezi oameni care cunosc foarte bine oferta companiei. E încă o dovadă că e mult mai greu să convertești un lead nepregătit. De aceea marketerii trebuie să își ajute echipa de vânzări prin educarea publicului.
Prospectarea lead-urilor
#Pick 05
91% dintre respondenți cred că ad-urile sunt mult mai intruzive azi decât acum doi ani.
De la consumatori la marketeri, toți oamenii recunosc că urăsc ad-urile intruzive din online. Pe lângă faptul că sunt mult mai intruzive în comparație cu acum doi sau trei ani, 87% dintre respondenți cred că există mai multe reclame, iar 79% spun că sunt expuși la ad-uri ca rezultat al remarketingului.
Care e reacția consumatorilor? Tot mai mulți își instalează programe care blochează ad-urile enervante sau care le întrerup din activitatea lor. De exemplu, Adblock Plus are 500 milioane de descărcări la nivel global. Doar în 2015, ad blocking-ul a generat în total costuri de 22 miliarde $ pentru publisherii și marketerii care au apelat la această metodă.
Este publicitatea plătită supra-apreciată? Marketerii cred că da, indiferent că aplică outbound sau inbound marketing. Reacția marketerilor nu a întârziat să apară, de aceea inbound marketing-ul este ales ca alternativă de tot mai multe companii conștiente că lumea publicității online se schimbă.
Ce formă de promovare este supra-apreciată
Îți recomandăm să citești integral raportul State of Inbound 2016 și să afli cele mai importante concluzii privind conținutul, colaborarea dintre echipele de marketing și vânzări, ROI-ul și direcțiile strategice propuse de marketeri pentru anul următor. Descarcă-l gratuit completând următorul formular: