Pentru ca domeniul medical este centrat in jurul grijii pentru pacient, si siteul unei institutii care ofera astfel de servicii trebuie sa fie conceput in primul rand conform asteptarilor si nevoilor potentialilor pacienti.
In acelasi timp, siteul trebuie sa fie creat cu scopul de a-i acompania pe acestia catre momentul in care vor deveni clientii clinicii sau ai spitalului privat.
Cu alte cuvinte, daca lucrezi in domeniul marketingului pentru servicii medicale, trebuie sa te asiguri ca siteul tau este astfel gandit incat sa contribuie la:
- Atragerea vizitatorilor
- Convertirea vizitatorilor in leaduri
- Transformarea leadurilor in clienti
- Cultivarea relatiei institutiei cu pacientii
Iata care sunt, dintr-o perspectiva de inbound marketing, elementele care nu-i pot lipsi unui site care ofera servicii medicale.
1. Continut gratuit, consistent si atragator pentru publicul tinta
Pentru a directiona mai mult trafic spre siteul tau, acesta trebuie sa contina:
- texte clare si prietenoase care descriu serviciile,
- raspunsuri detaliate la intrebari frecvente,
- articolele de blog publicate regulat,
toate optimizate din punct de vedere SEO.
Pe langa acestea, insa, vizitatorii vor fi recunoscatori daca vor putea descarca de pe site materiale originale, sub forma de ghiduri sau ebookuri care sa ofere solutii la problemele lor medicale.
Poate fi vorba despre ghiduri de nutritie, sfaturi utile pentru recuperare in urma unei interventii, sfaturi despre ingrijirea nou-nascutului etc., redactate de specialisti sau create cu girul acestora.
Aceste materiale gratuite, redactate si promovate strategic, vor atrage pe site vizitatorii aflati in stadiul TOFU (Top of the Funnel) in procesul de achizitie. Adica pe cei care cauta deocamdata informatii, care nu se gandesc inca neaparat sa apeleze la serviciile clinicii, dar care ar putea sa o faca atunci cand capata incredere.
Pentru a da rezultate, subiectele si materialul propriu-zis vor fi elaborate pe baza a ceea ce numim Buyer Personas, sau, in cazul de fata, Patient Personas. Termenul este folosit pentru a defini personajul fictiv care insumeaza caracteristicile publicului tau tinta.
Pentru a putea gasi subiecte pentru materiale interesante, trebuie sa elaborezi profilele mai multor potentiali pacienti. De exemplu:
- o femeie in varsta de 30 de ani care isi doreste copii (va cauta probabil informatii despre sarcina)
- un barbat in varsta de 40 de ani, foarte activ (se va documenta probabil in legatura cu stresul sau cu bolile de inima)
- o femeie de 35 de ani, mama a doi copii (va cauta probabil informatii despre nutritie) etc.
Desigur, acestea sunt doar exemple. Crearea de Patient Personas ar trebui sa tina cont de directiile descrise in acest articol, pentru ca un profil bine facut este garantia faptului ca vei genera continut cu adevarat relevant pentru publicul tau tinta.
2. Landing page-uri cu formulare dinamice pentru generarea mai multor leaduri
Pentru a putea transforma mai multi vizitatori in leaduri calificate, e important ca de pe siteul tau sa nu lipseasca landing pageurile cu formulare dinamice.
Aceste formulare, de care poti profita daca folosesti un soft de marketing, permit crearea progresiva a profilului unui lead, ajustandu-se in functie de mai multi factori, precum stadiul in care se afla vizitatorul in interactiunea cu siteul, apoi informatiile pe care le detii despre lead si stadiul in care se afla in procesul de achizitie.
In prima faza, cand un vizitator interesat de continutul pe care l-ai promovat (un ghid despre nutritie, de exemplu), ajunge pe landing page, va fi intampinat de un formular mai scurt, in care poti sa soliciti doar numele si adresa de email. Apoi, cand leadul se va intoarce, poti seta formularul astfel incat sa includa campuri noi si sa ceara mai multe informatii (genul, varsta etc.).
3. Experiente personalizate pe site
Dupa ce vizitatorii au completat formularul, devenind leaduri, este esential sa incepi sa construiesti cu ei o relatie bazata pe incredere. In domeniul medical, pentru cultivarea eficienta a unei astfel de relatii de incredere, este important ca siteul sa includa:
- Profilurile personalului medical, cu fotografii, biografii complete, titluri si acreditari.
- Discutii despre cele mai noi tehnologii, prezentarea felului in care sunt folosite acestea in institutie.
- Acreditari, premii, afilieri, aparitii tv, articole in media.
- Testimoniale
Daca folosesti un soft de marketing, site-ul poate contribui si mai mult la construirea unei relatii de incredere cu leadurile. Softul te ajuta sa le oferi leadurilor pe site experiente personalizate care pot include:
- mesaje de intampinare personalizate
- afisarea unor fotografii specifice
- butoane call-to-action si oferte sincronizate cu cele pe care le primeste prin email.
In acelasi timp, este important, in aceasta faza, ca siteul sa contina elemente care sa permita accesul imediat la servicii:
- Informatii relevante accesibile usor: adresele, hartile, numerele de telefon plasate intr-un loc foarte usor accesibil
- Posibilitatea de a face o programare rapida, online
- Posibilitatea de a plati online
- Posibilitatea de a evalua costurile online
- Butoane call-to-action si oferte adaptate la stadiul in care se afla leadul
Siteul poate fi folosit cu succes si pentru a cultiva relatia cu clientii institutiei pentru care lucrezi. Folosind butoane de call-to-action adaptate la stadiul in care se afla leadul (daca este deja client de un an, de exemplu), poti sa ii faci oferte prin care sa ii rasplatesti fidelitatea – consultatii gratuite, vouchere etc.
Butoanele de call-to-action si ofertele vor aparea sincron in email si pe site. Clientul nu va vedea oferte care nu i se adreseaza sau formulare care ii cer informatii pe care deja le detii. O experienta online placuta si personalizata care, impreuna cu experienta pozitiva a serviciilor oferite, ii va consolida fidelitatea.
Daca vrei sa afli mai multe despre felul in care iti poti optimiza strategia de marketing prin inbound, descarca gratuit ghidul in 15 pasi de mai jos: