Povestea GPeC începe într-o dimineață de miercuri din luna mai 2006, când fondatorului îi vine ideea organizării unui eveniment dedicat exclusiv pieței de comerț electronic din România. Evenimentul își propunea să reunească întreaga comunitate ecommerce, specialiști în domeniu, deținători de magazine online sau, pur și simplu, pasionații de internet.
În 2006 Google avea 8 ani și se număra printre primele 10 cele mai cunoscute branduri în întreaga lume. Acțiunea de căutare de informații pe Google devenise atât de familiară, încât unele dicționare au inclus în lista de definiții termenul “to google”.
La acea vreme, motorul de căutare Google avea în baza de date “numai” 8.058.044.651 pagini web, în care executa căutarile făcute de utilizatori și era concurat doar de Alta Vista, iar mai tarziu de către Yahoo! și Bing (vechiul MSN).
Mecanismele de funcționare ale motorului de căutare Google erau destul de simple, iar pasionații de internet și tehnologie au „mirosit” rapid oportunitatea de business pe care o aduc paginile web listate în primele poziții din prima pagină de rezultate Google.
Astfel a apărut un fel de „joc de-a șoarecele și pisica”, în care specialiștii SEO vânau orice posibilitate de a ajunge în prima pagină de rezultate, iar Google încerca să țină pasul cu tehnicile de SPAM și practicile mai puțin „morale” de optimizare – acel „black hat SEO” - care funcționa foarte bine, până când inginerii Google își dădeau seama cum sunt păcăliți roboții de indexare și ranking.
La fiecare nou update Google, care bloca ultimele găselnițe de spamming și manipulare a roboților, SEO-iștii, programatorii și specialiștii în marketing online găseau rapid alte tehnici și modalități de optimizare on site și off site la limita regulamentului Google și a moralității.
Celebrele update-uri Panda, Penguin și Humingbirds au fost artileria grea a lui Matt Cutts în anii 2011 - 2013, ce au speriat chiar și pe cei mai îndrăzneți SEO-iști specializați în spamming și manipularea roboților de ranking.
Când lucrurile păreau să se mai liniștească, Google a aruncat în luptă arme noi, de la Mobilegeddon și Rankbrain în 2015, pînă la update-ul Google Mobile-first Indexing din 2018. Specialiștii în marketing online au început să mizeze pe Social Media și strategii moderne, precum Inbound Marketing... iar lupta pentru supremație și pentru click-ul prețios utilizatorului continuă.
Competiția Magazinelor Online GPeC 2019
GPeC a urmărit cu sufletul la gură și cu ochii pe magazinele online din România, bătălia încrâncenată dintre motorul de căutare Google, care îi reprezintă pe utilizatorii de internet, și specialiștii în marketing online, care vor să pună mâna poziții de top în Google și pe „sufletele” utilizatorilor.
Competiția anuală GPeC adună în cursă cele mai performante și moderne magazine online din România, iar criteriile de jurizare impun site-urilor înscrise în cursa pentru marele trofeu, cele mai exigente standarde.
Peste 30 de experți în E-Commerce și Marketing Online – membri în Juriul GPeC 2019 – auditează fiecare magazin online înscris în Competiția GPeC, ținând cont de peste 200 de criterii esențiale pentru un business online: Usability / User Experience, Design, SEO, Securitate, Prezență pe Mobile, Social Media, Content Marketing, Aspecte Juridice, E-Mail Marketing, Calitatea Serviciilor Magazinului și Profesionalismul Onorării Comenzilor (se testează prin comenzi de tip Mystery Shopping).
GPEC – De 14 ani, E-Cmmerce și Marketing Online la 360 de grade
GPeC a urmărit cu sufletul la gură și cu ochii pe magazinele online din România, bătălia încrâncenată dintre motorul de căutare Google, care îi reprezintă pe utilizatorii de internet, și specialiștii în marketing online, care vor să pună mâna poziții de top în Google și pe „sufletele” utilizatorilor.
Competiția anuală GPeC adună în cursă cele mai performante și moderne magazine online din România, iar cele peste 200 de criterii de jurizare impun site-urilor înscrise în cursa pentru marele trofeu, cele mai exigente standarde.
De 14 ani, GPeC este considerat cea mai importantă serie de evenimente E-Commerce & Marketing Online din România și Europa Centrală și de Est.
GPeC înseamnă două ediții de Conferință GPeC SUMMIT în fiecare an, Speakeri și Conținut Premium, E-Commerce Expo, Masterclasses, Workshops, Networking cu peste 2.000 de participanți anual, Competiția Magazinelor Online, Cursuri de E-Commerce și Marketing Online, Comunitate, Resurse Utile tuturor celor care activează în E-Commerce și, evident, Gala Premiilor eCommerce – Festivitatea de Decernare a Premiilor în Comerțul Online Românesc.
Beans United - prima agenție de Inbound Marketing din România
Suntem și noi în povestea cu “șoarecele și pisica”... nu se putea altfel. Am intrat în jocul motoarelor de căutare și al marketingului online în urmă cu mai bine de 10 ani, de pe vremea când Google încerca să înțeleagă și să învețe comportamentul utilizatorilor și când telefoanele mobile abia își făceau apariția pe piață și încă nu erau “smart”.
Agenția Beans United a fost înființată în 2014 de Andreea Moisa, care și-a dorit să aducă pe piața românească un nou tip de marketing, unul mai puțin intruziv, orientat către client și bazat pe conținut diversificat și personalizat: inbound marketing. Pentru asta, Andreea a dezvoltat încă de la început un parteneriat cu cei de la Hubspot, creatorii inbound marketingului, iar rezultatele nu au întârziat să se vadă.
Prin muncă susținută, creativitate și înțelegere a nevoilor clienților săi, Beans a devenit un nume important în industrie, stând astăzi în spatele campaniilor pentru unele dintre cele mai cunoscute companii din România.