BNR_BEANS_BLOG_MAR2021

Interviu cu Adina Popescu - noul Head of Content la Beans United

Publicat de: Tina Popescu

4 Mar 2021

adina"Multe branduri nu fac diferența dintre conținutul util pentru client și cel de vânzare."

 



De unde pasiunea pentru content? Când ți-ai dat seama că vrei să ai o carieră in content marketing? 

Pasiunea pentru conținut a existat de când mă știu. Iubesc să scriu și am visat mereu să îmi construiesc o carieră din asta. Dacă inițial scriam doar pentru mine - povestiri, eseuri, poezie - în timp am ajuns să duc plăcerea de a scrie și în viața profesională. Content făcusem de dinainte, pe Comunicare Internă și pe SEO, iar în Beans am început să mă specializez pe content marketing.

Ce scrii, când și cum ?

La birou scriu toate genurile de materiale care îi pot fi utile clientului: e-mailuri de lead nurturing, newsletters, postări social media, ebooks, articole sau conținut pentru pagini. În timpul liber, scriu beletristică, unele povestiri ajung pe blog, multe rămân la dospit. Visez la ziua în care cărțile mele vor fi în librării, iar cu pași mici, dar hotărâți, lucrez să transform visul în realitate.

Cât de important e smart contentul?

Un brand care dorește să câștige o imagine bine conturată în piață și să își crească rezultatele nu mai poate pur și simplu să vândă nediferențiat. Conținutul trebuie diferențiat în funcție de categoriile de persoane care fac parte din publicul țintă - așa cum le numim noi, buyer personas. Nu clientul este cel care își adaptează gusturile în funcție de oferta brandului, ci brandul învață cum să se adreseze fiecărui client în parte. Canalul de comunicare potrivit, mesajul, tonalitatea, vizualul - totul se schimbă de la un tip de buyer persona la altul. Brandurile ar trebui să înțeleagă asta și să se axeze în primul rând pe cunoașterea clientului, prin sondaje, focus grupuri, discuții cu oamenii de vânzări. E mult mai ușor să creezi conținut personalizat atunci când știi cui i te adresezi.

Care sunt obiectivele smart de content? Cum și le poate identifica un brand?

În ceea ce privește partea de obiective smart, nu putem nega importanța rezultatelor generate de conținut. Cred că obiectivele smart sunt diferite de la o companie la alta, în funcție de specificul activității, mod de comunicare, tip de clienți. Brandul trebuie să analizeze toate aceste aspecte și să se întrebe ce vrea să obțină. Are nevoie de o creștere pe parte de popularitate? În acest caz, va alege tipuri specifice de conținut, care să atragă noi fani: e-mailuri de promovare, conținut premium - ebooks, campanii de social media. Rezultatele trebuie măsurate în mod constant: câți potențiali clienți au deschis/citit mailul și au acționat? Câți noi followers s-au adăugat conturilor online? Câte reacții au fost generate de postări? Bineînțeles, rezultatele ar trebui să fie realiste - dacă îți propui să obții o rată de deschidere de 70% pentru mailuri și să crești în două săptămâni cu 50% audiența paginii, ai șanse mari să fii dezamăgit și să ai impresia că ai eșuat în strategia gândită.

Ce trenduri observi în content marketing în ultimii ani? Încotro se indreaptă conținutul?

Îmi place faptul că tot mai multe branduri înțeleg că vânzarea agresivă ar trebui înlocuită cu o abordare centrată pe nevoile reale ale clientului final. Se spun povești pline de conținut, care să dea de gândit și totodată să conțină informații valoroase, se merge mai mult pe cunoașterea fiecărui client, pentru a i se oferi ce îi trebuie, în forma care i se potrivește. Apropierea de public contează mult mai mult, nu ne mai temem să fim direcți, spirituali, să glumim și să comunicăm cu adevărat. Imaginația și tehnologia merg mână în mână, iar asta se observă prin folosirea aplicațiilor și a conținutului în forme tot mai variate.

Ce nu trebuie sa îi lipseasca unui brand anul acesta pentru a se diferenția prin conținut?

Pasiunea pentru ceea ce face, care se reflectă în comunicare. Umorul, atunci când e cazul. Sinceritatea din ce în ce mai des. Înțelegerea reală a clientului și a nevoilor sale. Empatia. Capacitatea de a comunica dincolo de șabloane și adresări rigide. Și, evident, un content bun.

 

image (1)

 

Descarcă studiul

Categorii:
Content Marketing