Studiu de caz RE/MAX România
RE/MAX România a crescut numărul de lead-uri calificate și a îmbunătățit procesele de marketing și vânzări, folosind HubSpot din 2016, alături de agenția parteneră, Beans United.
Despre RE/MAX România
RE/MAX este franciza imobiliară nr. 1 în lume, cu peste 8.000 de birouri în întreaga lume și 140.000 de agenți în 110 țări. În România, RE/MAX a fost înființată în 2006, iar odată cu preluarea managementului regional în 2013, rețeaua RE/MAX s-a dezvoltat pe principii solide, având în 2023 peste 75 de birouri și 1000 de agenți.
Franciza RE/MAX este un sistem prin care antreprenorii află în detaliu cum să conducă o afacere imobiliară, primind apoi instrumentele necesare pentru a conduce afacerea cu succes și sprijin continuu în marketing, training, dezvoltarea afacerii, tehnologie și juridic, din partea unor echipe specializate în aceste domenii și a unor parteneri externi.
Industrie: Imobiliare
Mărimea companiei: Întreprindere
Locația: România
Use Case: Creșterea traficului, Creșterea numărului de lead-uri, Parteneri de soluții Inbound Marketing, Creșterea vânzărilor, Îmbunătățirea managementului contactelor, Integrarea datelor companiei, Integrări, Alinierea vânzărilor și marketingului
Produse: Marketing Hub Professional, Legacy Sales Hub Professional, CMS Hub
Introducere
În 2017, RE/MAX era în căutarea unui partener de marketing pe termen lung, care să contribuie la dezvoltarea rețelei de francize imobiliare din România, prin generarea de lead-uri de vânzări calificate. În urma începerii parteneriatului cu Beans United și a implementării HubSpot, RE/MAX a aplicat o strategie de inbound marketing, cu tactici personalizate pe tot parcursul “buyer’s journey”, pentru a achiziționa noi clienți și pentru a atinge obiectivele de generare de lead-uri, creșterea traficului și alinierea activităților de marketing și vânzări.
- Achiziționarea clienților: Plan de generare de lead-uri, campanii PPC, A/B testing pentru landing pages personalizate, smart content rules pentru landing pages și e-mail-uri, CTA-uri.
- Creșterea traficului: SEO, Blog
Strategie de lead nurturing și gestionarea fluxurilor de lucru: email nurturing pe termen lung pentru contactele aflate în etapa de awareness - Lead scoring, pentru identificarea contactelor care nu au progresat încă prin pâlnia de marketing, cu scopul de a le converti în lead-uri calificate de vânzări.
Campanii de inbound marketing pentru generarea de lead-uri
Pentru a atrage potențiali antreprenori să investească în franciza RE/MAX, am propus și implementat campanii de inbound marketing, pornind de la principalele nevoi (“pain points”) ale Buyer Personas identificate pentru RE/MAX. Am creat conținut premium descărcabil (eBooks, Video, Studii de cercetare de piață) care se adresează diferitelor etape ale pâlniei de vânzări, promovându-le în rândul unor audiențe specifice prin campanii PPC. Potențialii cumpărători au ajuns pe landing pages create în HubSpot și au dat click pe Call-to-Actions specifice, pentru a descărca materialele premium, care le oferă răspunsuri pentru nevoile lor în etapa de Awareness. Ulterior, lead-urile au fost targetate prin anunțuri de remarketing cu o ofertă “bottom of the funnel”, axată pe conversie. Lead-urile care au descărcat conținutul premium au fost înscrise într-un flow dedicat de lead nurturing, prin utilizarea HubSpot workflows. Astfel, au primit o serie de e-mailuri concepute pentru a-i muta în etapa de Consideration/Close.
Alinierea vânzărilor și a marketingului | Trecerea de la mai multe produse la o platformă unificată de marketing și vânzări
Procesele de marketing și de vânzări sunt aliniate în HubSpot, permițându-ne astfel să obținem o adoptare de 100% a HubSpot, atât de către echipele de marketing, cât și de către vânzări. Iată cum facem acest lucru:
- Abordarea “Always Be Helping”
- Inbound Marketing și Sales Enablement
- Tranzacții automatizate, fără cusur
- Mesaje consecvente și personalizate
- Implicare în timp util
- HubSpot - o singură sursă de adevăr
Segmentarea și calificarea potențialilor clienți
Lead-urile atrase din toate campaniile de marketing sunt atribuite unor “deal owners” prin utilizarea unor câmpuri ascunse și a proprietăților personalizate din formularele Hubspot. Pentru transferul de la marketing, la vânzări, am folosit HubSpot Workflows și notificări interne, pentru a stabili un “deal owner” corespunzător. Atunci când un lead de marketing este trimis în CRM-ul de vânzări, persoana de vânzări este notificată și are toate informațiile necesare pentru a realiza o vânzare corespunzătoare.
Rapoarte personalizate
Pentru raportări, folosim datele de pe site, de pe landing pages ale campaniilor și din social media.
Exemple de rapoarte:
- Funnel de tranzacții de franciză
- Date privind tranzacțiile de franciză și scoruri
- Sursa de tranzacții de franciză
- Stadiul tranzacțiilor de franciză
- Motive pierdute pentru tranzacții pierdute închise
Integrări HubSpot:
- Zoom
- Survey Monkey
- Typeform
Alte activități cu HubSpot:
- Integrare în social media (Facebook, Linkedin, Google, Youtube, Instagram), pentru postarea, analiza, monitorizarea și rezultatele reclamelor.
- Optimizarea proceselor de marketing - vânzări în curs de desfășurare
- Întreținerea continuă a contului HubSpot
Testimonial client:
"Parteneriatul cu Andreea Moisa și echipa Beans United a fost cea mai bună alegere pentru dezvoltarea și implementarea strategiei de marketing online RE/MAX.
Pe parcursul celor aproape 6 ani de colaborare, echipa Beans United a dat dovadă de profesionalism, eficiență și promptitudine, indiferent de provocările întâmpinate.
Acestea sunt motivele pentru care o recomand oricui își dorește să aibă rezultate cu adevărat notabile."
Ecaterina Roșca
Chief Marketing Officer, RE/MAX ROMÂNIA

Ai obiective de creștere pentru compania ta? Suntem aici să te ajutăm!