Cu-ce-ne-ajuta-un-Soft-de-Inbound.jpg

Cu ce ne ajuta un Soft de Inbound Marketing?

Publicat de: Andreea Moisa

4 Nov 2014

Rolul unui soft de inbound marketing este de a ne ajuta sa ne atingem mai bine si mai repede obiectivele (vizite – lead-uri – clienti) si de a oferi claritate asupra rezultatelor pe care le aduce fiecare tactica din proces.

Prin urmare, un soft de inbound marketing ne ajuta:

  • sa atragem mai multi vizitatori pe site;
  • sa generam mai multe lead-uri;
  • sa convertim aceste lead-uri in clienti care vor deveni ulterior ambasadori ai brandului.

Vom vedea mai departe o serie de functionalitati utile:

1. Contact management

inbound-marketing-2

Interactiunea contactelor cu site-ul

O astfel de platforma trebuie sa ne ofere, in primul rand, claritate asupra interactiunilor pe care fiecare contact (prospect, client, partener etc.) il are cu paginile site-ului, cu ofertele noastre sau cu conturile de social media. Intelegand care este nivelul de interactiune al fiecarui lead, vom putea lua decizii corecte la nivel de business.

In plus, putem seta alerte de fiecare data cand un lead ne viziteaza site-ul sau o pagina specifica, precum pagina de servicii sau cea de contact.

Segmentarea bazei de contacte

Un soft de inbound marketing trebuie sa segmenteze automat baza de contacte, in functie de diverse criterii:

  • Stadiul in care se afla in procesul de achizitie

Lead informational –> Lead calificat din punct de vedere marketing –> Lead calificat din punct de vedere vanzari –> Oportunitate  –> Client -> Promotor

  • Criterii de segmentare pe care le obtinem cu ajutorul formularelor smart (vezi optiunea customer profiling)

Acestea pot fi: industria din care face parte, rolul pe care il ocupa in companie, numarul de angajati etc.; toate acestea sunt puncte cheie în segmentarea bazei de contacte, care trebuie sa se faca atat manual, cat si automat, prin adaugarea contactelor in liste, pe masura ce colectam lead-uri.

2. Integrarea marketingului cu vanzarile

Pentru ca marketingul inbound este orientat catre rezultate reale, un astfel de soft trebuie sa permita integrarea cu un CRM in asa fel incat lead-urile care sunt calificate din punctul de vedere al vanzarilor sa poata fi inmanate automat echipei de vanzari.

3. Customer profiling

Functia de customer profiling permite crearea unui profil cat mai detaliat pentru fiecare contact, in mod progresiv. Un vizitator nou care ajunge pe site nu este pregatit sa completeze, spre exemplu, un formular cu foarte multe campuri. In schimb, pe masura ce acesta interactioneaza cu diverse oferte din site, putem colecta informatii suplimentare, care sa ne ajute sa intregim profilul lui.

Despre cum sa cresteti rata de conversie prin functia de progressive profiling, puteti citi aici.

4. Lead scoring

Lead scoring-ul este o functionalitate de nelipsit pentru companiile care proceseaza un numar foarte mare de lead-uri pe site, dar care irosesc prea multe resurse in procesarea lor la nivel de vanzari, din cauza faptului ca multe dintre lead-uri nu sunt calificate. Un astfel de sistem iti permite sa acorzi puncte diferitelor tipuri de actiuni din site si sa sortezi lead-urile dupa scorul pe care il obtin.

5. Marketing automation

Automatizarea marketingului se refera, in special, la realizarea unui plan de contactare automata a lead-urilor prin intermediul e-mailului, intr-un mod personalizat, care sa tina cont de stadiul in care se afla in procesul de achizitie, de informatiile pe care le detinem din profilul si de interactiunea lead-urilor cu site-ul.

6. Personalizarea experientei utilizatorilor

O experienta personalizata aduce cu siguranta o rata de conversie mai buna. Cu ajutorul acestei functionalitati si folosindu-ne de datele pe care le-am colectat cu ajutorul sistemului de progressive profiling, putem personaliza intreaga experienta a unui contact.

Putem personaliza e-mail-urile, paginile de multumire, dar și paginile site-ului. Pentru a intampina nevoile specifice ale fiecarui lead, pe site se vor afisa mesaje, fotografii, call to action-uri si oferte adaptate la informatiile pe care le avem despre user si la stadiul in care se afla acesta in procesul de achizitie. Asa cum fac si cei de la Amazon, spre exemplu.

Mai multe detalii despre cum sa personalizati experienta utilizatorilor in acest stil, gasiti in acest articol.

Alte functionalitati utile:

De asemenea, este recomandat ca un soft de inbound marketing sa contina si:

  • instrumente de optimizare a paginilor site-ului pentru motoarele de cautare, de monitorizare a cuvintelor cheie si linkurilor;
  • instrumente de publicare a continutului pe retelele sociale si de monitorizare a cuvintelor de brand sau a competitorilor;
  • un sistem usor de creare si publicare a landing page-urilor;
  • monitorizarea performantei butoanelor de tip call to action;
  • posibilitatea de a face A/B testing;
  • gestionarea intregii activitati de emailing;
  • raportarea rezultatelor obtinute din fiecare tactica sau regrupate pe campanii;
  • raportarea rezultatelor in functie de cele 3 niveluri de obiective: vizite, lead-uri, clienti.

"Alegerea unui soft de inbound marketing nu este tocmai usoară, prin urmare, luati in calcul functionalitatile specifice ale fiecaruia, bugetul și timpul pe care trebuie sa il investiti pentru a invata sa il folositi"

Hubspot este perfect pentru derularea campaniilor de inbound marketing, pentru ca integreaza toate instrumentele de care ai nevoie la costuri rezonabile insa puteti citi  acest articol care descrie cele mai populare 5 softuri de inbound marketing si sa faceti alegerea potrivita in functie de nevoile voastre specifice.

*Acest articol a fost publicat in data de 10.06.2014 pe Ctrl-d.ro

Ghid_Tutorial-de-inbound-Marketing

Descarcă studiul