program-parteneriat-youtube

Cum și de ce să aplici la Programul de parteneriat YouTube?

Publicat de: Daniela Anehei

12 Aug 2020

Ai business și vrei să fii prezent pe canalul YouTube și să te evidențiezi din mulțimea de video? 
Ai această posibilitate prin aplicarea la Programul de parteneriat YouTube, care pe lângă faptul că va evidenția prezentările video, îți permite să câștigi și bani. 

Iată mai jos câteva motive pentru a deveni partener YouTube și criteriile minime eligibilitate.

De ce să devii YouTube Partner?

Un parteneriat cu YouTube îți oferă 4 avantaje majore:

  • Expunere maximă - când devii partener YouTube, beneficiezi de o creștere garantată a vizionărilor canalului și video-urilor. Acest lucru se datorează faptului că YouTube listează canalele partenere în partea de sus a rezultatelor căutării, oferindu-le astfel un avantaj față de concurenții lor.
  • Personalizarea canalului - în general un canal YouTube obișnuit este simplu, dar canalul partenerului YouTube nu. Atunci când ești partener YouTube, ai posibilitatea să îți personalizezi canalul/pagina și să incluzi link-uri către site-ul tău web și conturile social media, direct pe bannerul canalului tău.
  • Caracteristici suplimentare canal - Imediat ce devii partener YouTube, îți poți schimba sigla canalului pe pagina ta, dar și pe toate videoclipurile tale. În plus, vei fi printre primii care află despre noile caracteristici publicate de YouTube (având în vedere că ești înscris la Newsletter).
  • Drept de proprietate și control asupra materialelor video - Atunci când ești partener YouTube, doar tu ai control asupra video-urilor.

    Citește și: Cum creezi o strategie completă de Inbound Marketing

    Criterii minime de eligibilitate - YouTube Partner

  • Respecți politicile stabilite de YouTube privind generarea de bani / Monetization.
  • Ai mai mult de 4.000 de ore valide de vizionare publică în ultimele 12 luni.
  • Ai peste 1.000 de abonați.
  • Ai un cont AdSense conectat.

    Citește și: Ce avem în vedere în 2020 în strategiile SEO

    Care sunt pașii de urmat pentru un parteneriat YouTube?

    Odată ce ești sigur că îndeplinești cerințele de mai sus, te poți înscrie cu ușurință pentru a deveni partener YouTube.

Iată ce pașii trebuie să urmezi:

  • Conectează-te în contul tău YouTube.
  • În dreapta sus, click pe fotografia de profil > YouTube Studio.
  • În meniul din stânga, click pe Generarea de bani.
  • Dacă nu ai atins pragul, click pe Trimite-mi o notificare când sunt eligibil(ă), pentru a primi un e-mail atunci când atingi pragul de 1.000 de abonați și 4.000 de ore de vizionare în ultimele 12 luni. Dacă ai atins pragul, click pe Începe în modulul „Consultă condițiile Programului de parteneriat”
  • După ce agreezi condițiile, YouTube va marca acest pas cu un semn verde „Finalizat” în modulul „Consultă condițiile Programului de parteneriat”.

    Citește și: Cum să organizezi un webinar de succes în contextul pandemiei COVID-19

Programul de Parteneriat YouTube - Bine de știut

În procesul de solicitare a înscrierii în Programul YouTube Partner, va trebui să conectezi un cont AdSense pentru a primi plăți. 

1. Dă click pe Începe în cardul „Înscrie-te la Google AdSense”. 

  • Dacă ai deja un cont AdSense, folosește-l pe cel care a fost deja aprobat. Poți conecta oricâte canale dorești, la un singur cont AdSense.
  • Dacă nu ai un cont AdSense, îți poți crea unul.

    2. După ce îți conectezi contul AdSense, YouTube va marca acest pas cu simbolul „Finalizat” în modulul „Înscrie-te la Google AdSense”.

  1. Citește și: Soluții gratuite de la Hubspot - cum te ajută în această perioadă cea mai mare platformă de marketing automation

  1. După ce agreezi condițiile Programului de parteneriat YouTube și conectezi un cont AdSense, canalul tău va fi plasat automat spre examinare. Sistemele automatizate YouTube și evaluatorii vor examina conținutul canalului tău, pentru a verifica dacă respectă toate regulile.
  2.  
  3. Poți să verifici oricând starea solicitării de înscriere la Programul YouTube Partner, după ce te loghezi în cont.


Dacă ești acceptat în Programul de parteneriat YouTube (YPP),
poți să setezi preferințele pentru anunțuri și să activezi generarea de bani pentru prezentările video încărcate. 

Dacă ești respins de YPP, atunci evaluatorii YouTube au constatat că o mare parte a canalului tău nu respectă politicile și regulile YouTube. Poți să soliciți din nou înscrierea la 30 de zile după respingere. 

Citește și: Content Marketing-ul: utilizat de mulți, cunoscut cu adevărat de puțini

Într-un parteneriat YouTube, nu este vorba despre banii pe care îi poți obține, mai ales că suma pe care o vei primi nu va fi niciodată mare. Cu ajutorul instrumentelor de promovare și de branding pe care le ai la dispoziție în parteneriatul YouTube, poți atrage mai multă atenție și, prin urmare, crești vizibilitatea brandului și obții lead-uri valoroase, ce se pot concretiza în vânzări.

Descarcă studiul