Un plan de marketing eficient nu vizează doar să atragă noi leaduri, ci și să fidelizeze clienții existenți. Atunci când ai o bază de clienți care îți cunosc și îți folosesc frecvent produsele sau serviciile, este mult mai ușor să generezi venituri stabile pe termen lung. Totuși, a păstra un client nu este întotdeauna simplu: chiar dacă l-ai convins inițial printr-o ofertă bună, acesta poate migra oricând către concurență. Cum poți proceda pentru a-ți menține relevanța în ochii publicului care deja te-a ales? Descoperă în continuare.
Când te gândești la marketing și promovare, de obicei îți vin în minte prospecții - acele persoane care au potențial să cumpere produsele sau serviciile companiei tale. Cu cât atragi un număr mai mare de leaduri calificate, cu atât ai oportunitatea de a vinde mai mult. Însă a te limita la acest segment poate fi o greșeală: eforturile tale de marketing ar trebui să se concentreze atât pe clienții potențiali, cât și pe cei existenți. Iată de ce:
Te întrebi care sunt caracteristicile care transformă HubSpot Service Hub într-o soluție excelentă de gestionare a relațiilor cu clienții? Iată care sunt funcțiile la care vei avea acces prin intermediul său:
Există numeroase metode prin care poți fi alături de clienții tăi - de la oferte personalizate, până la mesaje de sărbători și evenimente speciale. Pentru a-ți fi cât mai ușor, îți recomandăm să le grupezi în trei tipuri de strategii:
Comunicarea regulată cu clienții este esențială, întrucât crește încrederea acestora și îi convinge că vrei să le fii de ajutor în orice moment - nu doar până la finalizarea vânzării. Prin customer nurturing le demonstrezi că le înțelegi nevoile în continuă schimbare și poți propune soluții proactive. Pentru a avea efectul scontat, comunicările de customer nurturing ar trebui să fie personalizate, în funcție de preferințele, comportamentul și speciful clienților.
Te-ai gândit vreodată că fiecare client poate fi un ambasador al brandului tău? În afară de faptul că îți cumpără serviciile sau produsele, te poate recomanda cunoscuților sau poate lăsa recenzii online, ceea ce îți aduce și alți clienți - fără cheltuieli de marketing suplimentare. Ca parte a strategiilor de customer engagement, îți recomandăm să te implici pe mai multe canale de comunicare. Apelează la emailuri personalizate, webinare interactive și postări de social media, pentru a diversifica mijloacele de comunicare și a le adapta la mediul de comunicare preferat de clienți.
Clienții nu își doresc doar să cumpere - aceasta este acțiunea finală, la care ajung în funcție de o decizie personală sau de business. Ei au anumite nevoi și obiective de îndeplinit, se confruntă cu o serie de provocări și trebuie să înțeleagă ce variante au la dispoziție și de ce ești soluția potrivită pentru ei. Prin educarea continuă a clienților, scazi nevoia de asistență, oferindu-le informațiile necesare pentru a se bucura în mod real de produsele și serviciile tale. Îți recomandăm să creezi un HUB de conținut valoros, în care să centralizezi toate resursele: FAQ, eBook-uri, podcasturi, articole, tutoriale. Punându-le la dispoziție toată informația într-o singură locație, ușor accesibilă, le dai posibilitatea de a se autoeduca atunci când este nevoie.
Îți dorești să fii alături de clienții tăi cu conținut valoros, care să le trezească atenția și să îi convingă că pui preț pe nevoile lor? Iată un model de strategie de customer nurturing, ce poate fi adaptată la specificul afacerii tale:
Loialitatea clienților tăi este un aspect esențial pentru succesul afacerii. De aceea, te încurajăm să folosești ideile de mai sus pentru a-i păstra alături pe toți cei care te-au ales deja o dată. Iar dacă ai nevoie de sprijin, echipa Beans United este la un pas distanță, gata să te ajute cu strategii eficiente de atragere și retenție a clienților!