cover-articol-content-marketing

Content Marketing-ul: utilizat de mulți, cunoscut cu adevărat de puțini

Publicat de: Adina Popescu

7 Oct 2019

Cât de cunoscut și de utilizat e content marketingul în țara noastră? Ne-am dorit ca, dincolo de rezultatele pe care le observăm zi de zi prin prisma campaniilor Beans United, să avem o privire de ansamblu asupra pieței de marketing din România. Am realizat pentru asta primul studiu de content marketing, împreună cu cei de la WeContent. La acesta au participat peste 200 de companii, dintre care 67% au ca obiect de activitate serviciile B2B, iar 47% își desfășoară activitatea pe zona B2C.

Iată câteva aspecte cheie ce au reieșit în urma studiului:

  • Content Marketingul are un rol important în companii, iar persoanele care se ocupă de acesta au diverse roluri în organizație: antreprenori, manageri de marketing, specialiști SEO&Digital, content marketeri și copywriteri
  • Principalele așteptări pe care companiile le au de la strategia de content marketing sunt legate de îmbunătățirea imaginii de brand și creșterea traficului pe site-ul propriu
  • Cel mai mult conținut este generat pe canalele de Social Media și Email Marketing, dar și pe blogurile companiilor


Deși content marketingul vine cu rezultate clare și a căpătat deja notorietate în țara noastră, multe companii sunt încă sceptice atunci când este vorba de investiția în această zonă: 51% dintre companii au alocat în 2019 cel mult 10% din buget pentru content marketing, în vreme ce doar 3% au folosit peste 75% din bugetul de marketing.

Loc de creștere este cu siguranță, mai ales că organizațiile recunosc că o strategie de content este un element esențial în dezvoltarea afacerii. Totuși, deocamdată numai 50% dintre participanții la studiu au declarat că înțeleg foarte bine cine este publicul țintă al companiei în care lucrează, iar doar 20% din marketeri consideră că au conținut eficient. Aceste neajunsuri pot fi generate de motive diferite, pe care companiile respondente le-au indicat:

  • 50% dintre cei ce fac Content Marketing nu sunt de fapt experți în domeniu
  • 70% dintre marketeri nu stăpânesc metode de creare a unui conținut diversificat pentru fiecare audiență
  • 15% dintre cei ce fac content nu știu ce este un Buyer Persona


Având în vedere că aproape 60% dintre companiile ce s-au înscris la studiu consideră Content Marketingul ca fiind extrem de util, putem trage din datele de mai sus o concluzie simplă: cu o creștere a investițiilor în crearea și promovarea conținutului, precum și cu o cât mai bună informare, organizațiile din țara noastră pot ajunge să realizeze Content Marketing de calitate, care să genereze rezultate vizibile.

fb-ad-studiu-content-marketing

Dacă vrei să afli mai multe despre subiect și să înveți lucruri valoroase de la specialiștii din domeniu, rezervă-ți un loc la a doua ediție a conferinței WeContent. WeContent, una dintre cele mai de succes conferințe de marketing din Europa, va avea loc pe 7 și 8 noiembrie la București, iar în cadrul ei se vor întâlni specialiști internaționali din domeniu, ce vor dezbate secretele succesului unui strategii de conținut. 

Echipa Beans United va fi cu siguranță acolo, pregătită să împărtășească secretele meseriei, dar și să afle lucruri noi!

Descarcă studiul