3 Piloni de succes ai unui business online

3 Piloni de succes ai unui business online

Publicat de: Andreea Moisa

12 Feb 2014

Exista foarte multe oportunitati, servicii si tool-uri pentru un om de marketing. In ultimul an s-a discutat mult despre big data, modele de atribuire a ROI-ului, omnichannel, marketing automation, inbound marketing, content marketing. Iar tendinta de a incerca toate aceste tactici este foarte mare, cu atat mai mult cu cat in acest domeniu este necesar sa tii pasul cu noutatile, sa testezi si iar sa testezi.

Chiar daca pe parcursul unui an tacticile se pot schimba, este important sa definim pilonii care stau la baza oricarui business online de succes. Indiferent de variatiile pietei, de sezonalitate sau de vanzari, cresterea acestor 3 piloni iti va permite sa pui bazele unei masinarii de business.

1. Trafic Organic

Un magazin in care nu intra nimeni, asemenea unui site care nu obtine trafic, nu va putea genera vanzari. Desi traficul platit poate aduce rezultate punctuale remarcabile, traficul organic este o investitie pe termen lung si reprezinta “mostenirea unui business”.

Evaluarea business-ului tau online va tine mereu cont de acest parametru datorita capacitatii sale de a genera business in mod natural. Pentru a creste valoarea traficului organic este necesara in primul rand o strategie care tine cont de ceea ce cauta publicul tinta pe Google, Facebook, Pinterest sau alte retele sociale.

Odata identificate nevoile, problemele si framantarile publicului tinta, acestea pot fi adresate prin intermediul unei strategii de continut care va atrage in mod natural vizite.

2. Baza de contacte

Valoare unei baze de contacte este "priceless". Si aici vorbim despre contacte obtinute in mod natural cu ajutorul oamenilor care au interactionat de-a lungul timpului cu brand-ul, spre deosebire de bazele de contacte cumparate sau inchiriate care nu creeaza valoare, doar spam.

Pasul urmator este segmentarea acestei baze in liste diferite, in functie de stadiul in care se afla contactele in procesul de cumparare, statutul de prospect sau client, produsul achizitionat. Posibilitatile de segmentare sunt nenumarate si trebuie sa se realizeze in acord cu strategia de lead nurturing si workflow-urile predefinite pentru a transforma vizitatori in leaduri si ulterior in clienti.

Gestionand o baza de contacte generoasa, orice produs nou poate fi expus rapid si fara costuri prea mari catre un public calificat, prin intermediul unui simplu mail.

3. Brand

Unul din pilonii de baza ai oricarui business, nu doar online, echitatea de marca poate influenta rapid procesul decizional, pretul, nivelul de apreciere al produsului.

Un brand puternic poate sa penetreze piete noi, sa genereze cerere, sa influenteze trenduri de piata si comportamente noi. Online, un brand este definit de 3 elemente : informatia indexata de motoarele de cautare, conversatiile pe care le au oamenii in retelele sociale si experienta pe care un vizitator o are cu continutul site-ului sau continutul detinut pe siteuri terte.

Orice alta componenta a mixului de marketing poate sa varieze atat timp cat ne dezvoltam business-ul pe cele 3 coordonate esentiale: brand, trafic organic si baza de contacte. Fiecare din cele 3 elemente se construieste treptat dar odata stabilizate sunt auto suficiente si genereaza business in mod natural.

Pentru voi care sunt pilonii cei mai importanti in business?

Descarcă studiul

Categorii:
General