5-Strategii-de-folosire-a-Call-to.jpg

5 Strategii de folosire a Call to Action-urilor dinamice

Publicat de: Andreea Moisa

5 Sep 2014

Conform datelor Hubspot, call to action-urile personalizate in functie de user au o rata de succes cu 42% mai mare decat cele statice.

Butoanele de tip call to action sunt esentiale pentru convertirea vizitatorilor in leaduri sau clienti. Stim ca trebuie sa ai mesajul potrivit la momentul potrivit pentru ca vizitatorul sa realizeze actiunea pe care o doresti. Dar care sunt metodele pentru a folosi aceste CTA-uri intr-un mod strategic ? Cum crestem rata de conversie cu 42% ?

1. Promoveaza oferte diferite in functie de Buyer Persona

Daca ai urmarit informatiile noastre despre Buyer Personas, stii deja cat de important este sa iti segmentezi publicul tinta pornind de la comportamente si nevoi comune pe care le au potentialii tai clienti. Pentru a incepe cercetarea, iti recomandam sa descarci acest template.

Sa luam exemplul unei companii B2B care comercializeaza echipamente de laborator. Aceasta se va adresa atat inginerilor cat si managerilor, insa mesajele la care ei voi raspunde vor fi diferite. Call to action-urile dinamice ofera posibilitatea de a afisa oferte diferite contactelor marcate ca facand parte dintr-o categorie de Buyer Personas sau alta.

2. Promoveaza oferte diferite in functie de stadiul in care se afla in ciclul de achizitie

Peste 95% din vizitatorii unui site nu sunt pregatiti sa cumpere, aflandu-se intr-o etapa de cercetare. Cu ajutorul CTA-urilor dinamice, poti afisa o oferta educativa (un ebook) vizitatorilor noi de pe site in timp ce leadurile calificate pot vedea exact in acelasi loc o consultatie gratuita, un demo sau un voucher.

Sa facem un exercitiu in care acompaniem un vizitator in toate cele 3 etape :

TOFU (Top of the Funnel) - userul se afla intr-o etapa de cercetare si va vedea un call to action adaptat acestei etape : Cum stii care este solutia CRM potrivita pentru tine ?

MOFU (Middle of the Funnel) - userul se afla intr-o etapa de evaluare a optiunilor. Oferta trebuie sa fie in continuare educativa, dar sa introduca in discutie calitatile produselor : Studiu de caz - Folosirea sistemului CRM X in industria alimentara. Descarca sau inscrie-te la webinar.

BOFU (Bottom of the Funnel) - userul este pregatit sa cumpere iar oferta trebuie sa declanseze achizitia : Mentenanta gratuita timp de 6 luni de zile la achizitia unui sistem CRM in luna septembrie. Prinde oferta.

3. Promoveaza oferte diferite in functie de paginile vizitate de user

Paginile pe care le viziteaza un user pot spune multe despre intentia lui. Daca vizualizeaza pagina de servicii sau preturi, interesul sau de achizitie este mai mare decat al unui user care citeste un articol de blog. Odata ce a vizualizat pagina de servicii si preturi, putem afisa un call to action avansat catre acest user, chiar si la o vizita ulterioara a lui pe site, cu ajutorul trackingului la nivel de cookies. Acelasi mod de retargetare se poate folosi si pentru campaniile de emailing.

4. Schimba ofertele odata ce userul le-a accesat

Daca un user s-a inscrs deja la un eveniment pe care il promovezi, poti schimba call to actionurile care i se vor afisa in asa fel incat sa ii oferi alte resurse si oferte utile sau sa il avansezi in ciclul de achizitie, oferindu-i un call to action de tip BOFU (o reducere, voucher, demo).

5. Promoveaza oferte in jurul subiectelor pentru care userul a aratat interes

Pe masura ce userul citeste articole sau descarca oferte de continut legate de un anumit subiect, poti deduce interesul acestuia pentru o anumita verticala din site. Pentru el este foarte util sa ii afisezi resurse legate de subiectul sau de interes si sa-i oferi astfel o experienta personalizata. Citeste mai multe despre marketingul personalizat.

Astfel, un user care a descarcat un ebook despre aparate de laborator pentru industria farmaceutica, va vedea un nou call to action pentru a participa la un simpozion de prezentare si testare a echipamentelor farmaceutice. Iar ofertele legate de celelalte industrii vor fi afisate userilor care au demonstrat un interes pentru domeniul respectiv.

Daca vrei sa aflii mai multe despre call to action-urile dinamice si alte tactici de inbound marketing, te invitam sa te inscrii la seminarul din luna septembrie.

Alte articole recomandate :

Cum sa personalizezi experienta userilor in stilul Amazon

Cum sa obtii mai multe leaduri prin call to actionuri diferentiate

Descarcă studiul